آرشیو سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۵۴۷۹
فرهنگ و هنر
۳۲

کوتاه از فرهنگ و هنر

علی نصیریان به جمع بازیگران مپینگ کنسرت نمایش «سی صد» پیوست. پیش از این رضا کیانیان نیز در این بخش حضور یافته بود تا در کنار بازیگران روی صحنه، روایتگر حمله مغولان به نیشابور و ماجرای کتاب سوزی به کارگردانی امیر جدیدی شود. در «سی صد» بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، مهران غفوریان، دل نیا آرام، منوچهر علی پور، عرفان ناصری و نیما سکوت حضور دارند. «سی صد» کاری از سهراب پورناظری با کارگردانی امیر جدیدی و موسیقی تهمورس پورناظری است که با صدای رضا بهرام و تهیه کنندگی حسین توتونچیان تیرماه در کاخ سعدآباد اجرا می شود.

هفتمین دوره «حراج ملی» در حوزه هنر کلاسیک و اسلامی از اول تیرماه 1401 برگزار می شود. در هفتمین دوره حراج ملی 40 اثر هنری از هنر کلاسیک ایرانی و اسلامی به حراج گذاشته خواهد شد. روز های 1 و 2 تیر به نمایش و روز 3 تیر به چوب زنی آثار اختصاص خواهد داشت. محل برگزاری این دوره در خانه همایش واقع در خیابان فیاضی (فرشته) پلاک 46، خواهد بود. تماشای آثار در روز های اول و دوم تیرماه برای عموم آزاد است.

تازه ترین کنسرت محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی پس از وقفه ای چهارساله، بیست و هفتم تیرماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار خواهد شد. محمد معتمدی که طی سال های اخیر از منتقدان همیشگی روند برگزاری کنسرت ها و شیوه فروش بلیت اجراهای زنده بوده، درباره این کنسرت موسیقی نوشته است: «پس از چهار سال دوباره در تهران روی صحنه خواهیم رفت. اسپانسر یا حامی مالی نداریم و مثل همیشه بیلبورد هم نداریم. فقط شما را داریم و البته خدا را.»

«گل به خودی» به کارگردانی محمد خان حسینی قرار است از 5 تیرماه در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه برود. کامران تفتی، مونا کرمی، دنا تارفی و دریا مقبلی بازیگران این نمایش هستند. موضوع این نمایش برگرفته از یک موضوع ملتهب اجتماعی است که تمامی اقشار جامعه با آن در ارتباط هستند. این نمایش هر شب ساعت 21:15 به صحنه می رود.