آرشیو سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۴۲
رسانه
۵

خبر روز

درس گفتارهای شاهنامه یوسفعلی میرشکاک

نخستین جلسه از «درس گفتارهای شاهنامه» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، ساعت 16 تا 18 امروز با سخنرانی و ارائه یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر ادبی، در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار می شود. میرشکاک درطول 30 سال اخیر علاوه بر نوشتن کتاب، پیوسته در نشریات نیز قلم زده و در زمینه های گوناگونی شامل نگارش نقدهای ادبی، نوشته های طنز، مقالات سیاسی و مذهبی و عرفانی فعال بوده است. این شاعر، برگزیده دومین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در بخش امام و انقلاب است و همکاری و همراهی او با سیدمرتضی آوینی نیز از نقطه عطف های قابل توجه کارنامه میرشکاک است.

حضور در این نشست برای همه علاقه مندان و پژوهشگران آزاد و رایگان است و در نشانی خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوز هنری، سالن طاهره صفارزاده برگزار خواهدشد.

همکاری بنیاد سینمایی فارابی و دانشگاه شهیدبهشتی

بنیاد سینمایی فارابی و دانشگاه شهید بهشتی به منظور توسعه پژوهش های سینمایی، مطالعات سینمای جهان و آینده پژوهی حوزه سینما همکاری خواهند کرد.  همکاری نهادهای اجرایی با موسسات دانشگاهی و پژوهشکده ها از اتفاقات مفید و نتیجه بخشی است که در بسیاری از کشورهای جهان و نیز در ایران هم سابقه دارد.  

روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی خبر داده که به منظور برقرای ارتباطات کارآمد و هدفمند در راستای تحقق اهداف پژوهشی و آموزشی و بهره گیری از توان علمی، تخصصی، تحقیقاتی و آموزشی، دانشگاه شهیدبهشتی و بنیادسینمایی فارابی تفاهم نامه ای به امضا رساندند. در این تفاهم نامه موضوعاتی چون همکاری در بررسی، امکان سنجی و برنامه ریزی مناسب به منظور حضور موفق سینمای ایران در عرصه بین الملل با مشارکت و تاسیس مرکز پژوهشی مطالعات سینمای جهان، استفاده از نیروهای علمی و توان پژوهشی با هدف توسعه سینما، برگزاری همایش های علمی و انتشار کتب و نشریات علمی و پژوهشی مد نظر قرار گرفته است. 

به نظر می رسد این همکاری بتواند در اثربخشی عملکرد بنیاد فارابی  و کیفیت دستاوردهای سینمایی این نهاد به نفع سینمای ایران موثر باشد.