آرشیو سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۴۲
فرهنگ
۹

نمای نزدیک

علی نصیریان همراه با «سی صد»

علی نصیریان، بازیگر برجسته سینما و تئاتر ایران به جمع بازیگران کنسرت نمایش «سی صد» پیوست. پیش از این رضا کیانیان نیز در این کنسرت نمایش حضور یافته بود تا کنار بازیگران روی صحنه، روایتگر حمله مغولان به نیشابور و ماجرای کتاب سوزی به کارگردانی امیر جدیدی شود. در سی صد، بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، مهران غفوریان، دل نیا آرام، منوچهر علی پور، عرفان ناصری و نیما سکوت حضور دارند.سی صد، کاری از سهراب پورناظری با کارگردانی امیر جدیدی و موسیقی تهمورس پورناظری و با صدای رضا بهرام و تهیه کنندگی حسین توتونچیان، تیرماه در کاخ سعدآباد اجرا می شود.

عادل بزدوده و حادثه در شهر عروسک ها

 عادل بزدوده یک بار دیگر نمایش عروسکی «حادثه ای در شهر عروسک ها» را به صحنه می برد. این نمایش از سال 1351 تا 1356 در مراکز کانون سراسر کشور اجرا شد و دو ماه هم در مناطق دورافتاده و مناطقی که کانون کتابخانه نداشت با تریلی سیار به صورت رایگان اجرا شد. 

بعد از آن یک بار دیگر در دهه 70 همین نمایش را با مرحوم کامبیز صمیمی مفخم و گروهی از هنرمندان در مرکز تولید تئاتر اجرا کرد. برای سومین بار حادثه در شهر عروسک ها هر روز جز شنبه ها ساعت 18 تا پایان تیر 1401 در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون است.