آرشیو سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۴۲
جامعه
۱۶
خبر

نیازهای پزشکی حجاج ایرانی تامین شد

با این که حج تمتع دوسال برای زائران کشورهای خارجی و ازجمله ایران متوقف شده بود و دغدغه های به روز شدن تجهیزات پزشکی هلال احمر در شهرهای مکه و مدینه وجود داشت اما اکنون علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت می گوید همه دارو های مورد نیاز برای درمان بیماران وارد عربستان شده و سرم و شربت نیز که باید در کشور میزبان خریداری می شد تهیه شده است.

این درحالی است که 280 نفر از کادر درمان شامل پزشکان متخصص، پرستار و کادر پشتیبانی و درمانی امسال در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه و مشاعر به زائران کشورمان خدمت رسانی می کنند. همچنین اتاق معاینات، دندانپزشکی، آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی، بخش مراقبت های ویژه ، بخش بستری و اورژانس هم تدارک دیده شده است.

مرعشی می گوید 10 هزار کیت تست سریع کرونا نیز تهیه شده که برای افراد مشکوک به کرونا استفاده خواهد شد تا در صورت مثبت بودن آزمایش افراد مشکوک، روند قرنطینه و درمان آنها انجام شود. به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت، البته تاکنون بیمار مشکوک به کرونا میان زائران ایرانی وجود نداشته و اکثر مراجعات تا به حال به دلیل گرفتگی عضلات، خستگی و گرمازدگی بوده است.