آرشیو چهار‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۴۳
اقتصاد
۱۳

اخبار

علت شلوغی صف برخی نانوایی ها

محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی: زمان اجرای سراسری طرح فروش نان با دستگاه های هوشمند هنوز مشخص نشده است اما پیش بینی می شود حداکثر تا یک ماه دیگر یعنی تا پایان تیر در کل کشور به مرحله اجرا درآید. با توجه به این که سرعت نصب دستگاه های کارتخوان در استان های زنجان، گلستان، فارس و قزوین افزایش یافته و اکنون نیز به تهران رسیده، نشان می دهد خطاهای این طرح مشخص و رفع شده است. در گذشته با توجه به این که قیمت آرد همه جای کشور تقریبا یکسان بود این محصول به خارج از کشور قاچاق می شد اما اکنون به جای خروج از کشور در داخل کشور و بین واحدهای یارانه ای و آزاد خرید و فروش می شود. در حال حاضر در برخی استان ها گزارش داریم که برای خرید نان صف تشکیل شده است یا برخی از نانوایی ها به بهانه این که آردشان تمام شده، فعالیت خود را تعطیل کرده اند اما در سیستم جدید عرضه نان سنتی کنترل های هوشمندی وجود دارد./ تسنیم

روزهای سخت بیت کوین

فروش بیت کوین از روز پنجشنبه تا شنبه بزرگ ترین ضرر تحقق یافته برای ارزهای دیجیتالی برتر از نظر ارزش بازار را رقم زد و سرمایه گذاران 7.3میلیارد دلار زیان قفل شده را ثبت کردند. به گفته شرکت تحقیقاتی گلسنود، حدود 555هزار بیت کوین در بازه 18هزار تا 23هزار دلار طی سه روز معامله شد و بسیاری از این فروشندگان در ابتدا بیت کوین را با قیمت های بسیار بالاتر خریداری کردند.

مارکوس سوتیریو، تحلیلگر ارزهای دیجیتال گلوبال بلاک می گوید: بیت کوین ممکن است به نقطه پایانی موقتی نزدیک شود زیرا این ارز دیجیتال از لحاظ تاریخی درصد عرضه در سود (PSP) آن بین 40 تا 50 درصد و به کف خود رسیده است. در نهایت، شاهد بودیم که با رسیدن قیمت ها به پایین ترین سطح 17.7هزار دلاری، تنها 49 درصد از عرضه دلار بیت کوین سود داشت.