آرشیو چهار‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۴۳
حوادث
۱۹
عدلیه

بازداشت قاتلان تاجر لاستیک

دو مرد که برای قتل تاجر ایرانی اجیر شده بودند در جریان عملیات پلیس، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار جام جم، شامگاه یکشنبه بیست ونهم خرداد امسال تاجر 68ساله ای در خودروی پژو207 خود در محله پاسداران هدف گلوله قرارگرفت و کشته شد. بررسی دوربین های اطراف محل قتل نشان داد، دو مرد که سرنشینان پژو 405 بودند به خودروی تاجر نزدیک شده و با شلیک گلوله او را به قتل رساندند. با تحقیق از خانواده مقتول معلوم شد، او دو شریک ایرانی و افغان داشته که با شریک تبعه افغانستان، اختلاف داشته و به احتمال زیاد متهمان از سوی او اجیر شده بودند. در جریان تحقیقات بعدی پلیس مشخص شد چند هفته قبل نیز همین دو مرد به شریک ایرانی مقتول شلیک کرده بودند. سرانجام سه مرد تبعه افغانستان ساعت 4بامداد دیروز، سه شنبه در خانه باغی در شهرستان شهریار بازداشت شدند. متهمان برای تحقیقات به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شده و به جرایم شان اعتراف کردند.

 محمد جواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران در این باره گفت: متهمان روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات برای دستگیری تاجر تبعه افغانستان که آنها را اجیرکرده بود، ادامه دارد.

فرهاد 32ساله، تبعه افغان و عامل اصلی این قتل و سوءقصد به جان شریک مردتاجر است که بازداشت شده. با او گفت وگو کردیم که در ادامه می خوانید.

 مقتول را می شناختی؟

 او را ندیده بودم اما می دانستم شریک یکی از هموطنانم است.

 چر او را کشتی؟

 هموطنم از مقتول 400هزار دلار گرفت تا شرکتی در ترکیه راه اندازی کند اما پول را بالاکشید و تاجر ایرانی متوجه شد سرش کلاه گذاشته است. به همین علت زمین های همسر هموطنم را به جای بخشی از طلبش گرفت. او به ما 100میلیون تومان داد تا نقشه قتل تاجر را اجرا کنیم. سلاح خریدیم. به اشتباه شریک او را مجروح کردیم و در مرحله دوم تاجر را کشتیم.

 نقشه قتل را چطور اجرا کردید؟

با دیدن مرد ایرانی در خودرویش به او نزدیک شدیم. تیری به شقیقه اش شلیک کردیم و گریختیم.