آرشیو پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱، شماره ۷۹۳۹
فرهنگی
۲۳

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آغاز شد

پرواز پروانه های خیال در آسمان الوند

گردآورنده: سمیه مظاهری

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی همدان آغاز شد. پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین یکم تا ششم تیر میزبان گروه های هنری از سراسر کشور و هنرمندان خارجی بوده و پروانه های خیال جشنواره بیست و هفتم در آسمان الوند به پرواز در آمده اند.

آیین افتتاحیه جشنواره عصر 31 خرداد با حضور مردم در پیاده راه بوعلی برگزار شده و اجرای گروه های هنری و حضور عروسک های غول پیکر، فضای شادی را برای کودکان فراهم کرد. قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاد پیمایی عروسک ها، اجرای سرود و حضور عروسک «مل مل» شادی ویژه ای به آیین افتتاحیه جشنواره بخشید.

در کنار همه برنامه های مفرح و شاد، جشنواره بیست و هفتم به بخش زیبایی هم مزین شد؛ برنامه ای که دهه نودی ها را با معنویت و روح جهاد و شهادت پیوند داد.

امین سلیمی، خواننده کودک، اثری با موضوع امام زمان(عج) را برای حاضران اجرا  و امید و انتظار را در دل ها زنده کرد.تقدیر از خانواده شهدا هم از دیگر لحظه های ناب جشنواره بیست و هفتم بود و فرزندان طلبه شهید مصطفی قاسمی (شهادت به دست شرور سابقه دار مقابل حوزه علمیه همدان) و شهید مهدی هزاره از تیپ فاطمیون مورد تقدیر قرار گرفتند. این دو یادگار شهدا کیک بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را هم برش زدند.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان هم در این آیین گفت: 76 اثر نمایشی در این دوره از جشنواره شرکت کرده و هنرمندان یونان، ایتالیا، ارمنستان و ترکیه هم در این رویداد هنری حضور دارند.

 امیر مشهدی عباس با بیان اینکه 70 درصد گروه های شرکت کننده از شهرها و استان های مختلف کشور هستند، افزود: سه اثر بین المللی در این دوره از جشنواره اجرا می شود و کارگاه هایی در بخش ملل و داخلی برای برای کودکان، نوجوانان و هنرمندان تدارک دیده شده است. او بیان کرد: در روزهای برگزاری جشنواره، نمایش خیابانی هم در مکان های مشخص اجرا می شود و علاقه مندان می توانند همه اجراها را به صورت آفلاین از تلویزیون تئاتر ایران تماشا کنند.