آرشیو پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱، شماره ۵۴۸۱
بازار دیجیتال
۱۷
از آن سو

ابزارهای درآمدزایی جدید به اینستاگرام و فیس بوک اضافه شد

منبع: ایسنا

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا از عرضه راه های بیشتر برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام و فیس بوک خبر داد و بعضی از ابزارهای درآمدزایی فعلی را توسعه بخشید.

 زاکربرگ همچنین اعلام کرد برای اینکه پول بیشتری به دست تولیدکنندگان محتوا برسد، متا رویدادهای آنلاین پولی، اشتراک هواداران، بج ها و محصولات خبری مستقل رایگان را برای تولیدکنندگان محتوا تا سال 2024 حفظ خواهد کرد. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود تا سال 2023 این امکانات در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار خواهند داشت. زاکربرگ اعلام کرد متا، مکان مشخصی را در اینستاگرام آزمایش می کند که برندها می توانند تولیدکنندگان محتوا را در آنجا کشف کنند و این تولیدکنندگان برای محتوای خود پول دریافت کنند. این بازار تولیدکننده محتوا، به برندها امکان می دهد فرصت های همکاری جدید را به اشتراک بگذارند. به محض اینکه برندی، یک تولیدکننده محتوا پیدا کند که می خواهد با برند مذکور همکاری کند، می توانند پروژه ای را با جزئیاتش در اختیار آنها قرار دهد. متا اعلام کرد یک پوشه پیام رسانی همکاری در بخش پیام های مستقیم (DM) اینستاگرام خواهد بود که تولیدکنندگان محتوا و برندها می توانند پیشنهادها و پروژه های خود را در آنجا فیلتر کنند.

اقدام متا در ایجاد بازار برای تولیدکنندگان محتوا، مشابه «بازار تولیدکننده محتوای تیک تاک» خواهد بود که پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسر داخلی این اپلیکیشن ویدئویی است. روشن است که بازار تولیدکننده محتوای متا بخشی از تلاش های مداوم این شرکت در رقابت با تیک تاک و جذب شمار بیشتری از تولیدکنندگان محتوا به پلتفرم خود است. متا اشتراک های هم کنش پذیری راه اندازی خواهد کرد که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد به مشترکان پولی خود در پلتفرم های خود، امکان دسترسی به گروه های فیس بوک اشتراکی را فراهم کنند. این شرکت اعلام کرده که این گروه های انحصاری، نخستین سرمایه گذاری متا در ابزارهای درآمدزایی هم کنش پذیر برای تولیدکنندگان محتوا هستند که به تولیدکنندگان محتوا امکان می دهد از طرفداران خود در پلتفرم های دیگر، پول دریافت کنند و به قابلیت های انحصاری در فیس بوک دسترسی پیدا کنند.