آرشیو پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۴۴
اقتصاد
۳

خبر

هشدار وزیر به مالکان متخلف

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی: ستاد حل مشکلات مسکن و ساماندهی بازار اجاره به شکل مشترک بین وزارت راه و شهرداری تهران تشکیل شده که وظیفه این ستاد، اجرایی کردن مصوبات سران سه قوه برای ساماندهی بازار مسکن است. در این ستاد، همچنین افرادی که بخواهند اجاره های جدیدی داشته باشند، ساماندهی انجام می شود. با نماینده دادستان و تعزیرات و شهرداری تهران جلساتی برگزار شد. هم اکنون شهرداری تهران تمامی امکانات و ظرفیت های خود را در شهرداری بسیج کرده است تا شرایط زندگی مردم در حوزه مسکن متعادل شود. تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، این امکان را به وزارت راه و شهرسازی می دهد تا مشخص شود املاک مسکونی متعلق به چه کسی است، چه شرایطی دارد و با چه قیمتی می تواند اجاره یا خرید و فروش شود. در عین حال، ثبت نشدن اطلاعات خرید و فروش و اجاره در سامانه املاک و اسکان مشکلاتی را نیز برای صاحبخانه ها ایجاد خواهد کرد که امیدواریم دراین خصوص مردم نهایت همکاری را با وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

30هزار میلیارد تومان می خواهیم

سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی: ما به دنبال پنج کار اساسی هستیم که محوری ترین آن امنیت غذایی است که از طریق کشاورزی قراردادی قابل انجام است. تکمیل داده و اطلاعات و ایجاد رصدخانه کشاورزی، دیپلماسی غذایی و وابستگی غذای همسایگان به تولیدات کشاورزی ایران، توسعه سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و صدور اسناد اراضی از دیگر کارهای اساسی این وزارت است که در هویت بخشی به کشاورزان و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی نقش اساسی دارد.

وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد در سال زراعی جدید، تمام گندم را به صورت کشاورزی قراردادی کشت کند و در این خصوص، سال گذشته توسط شرکت بازرگانی دولتی، 250 هزار هکتار گندم و در عید 1401 هم 45هزار هکتار کشاورزی قراردادی در شالیزارها انجام شده است. در کشت قراردادی کلزا هم اقدامات آزمایشی، تمام شده و سامانه تقریبا آماده است.از آنجا که امسال این طرح اجرا شده است، در تامین نقدینگی کمی مشکل داریم و تقریبا به 30هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز داریم که مقرر شد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود.