آرشیو پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۴۴
بین الملل
۱۸
خبر

اقدامات سئول در مقابله با پیونگ یانگ

در بحبوحه تنش ها در شرق آسیا، این روزها قدرت نمایی موشکی کشورهای این منطقه برای یکدیگر اوج گرفته و کشورهایی نظیر ژاپن و کره جنوبی در حال گسترش روابط خود با ناتو هستند. 

دیروز در آستانه سفر رئیس جمهور کره جنوبی به مادرید برای شرکت در نشست سران ناتو که حدود یک هفته دیگر برگزار می شود اعلام شد که سئول قصد دارد یک دفتر نمایندگی در مقر ناتو در بروکسل ایجاد کند. 

یون سوک یول، رئیس جمهور جدید کره جنوبی در سفر هفته آینده خود که اولین سفر خارجی اوست قرار است با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در یک نشست سه جانبه شرکت کند.  همچنین در روزهای گذشته کره جنوبی اولین موشک فضایی تولید داخل را با موفقیت آزمایش کرد که گرچه مقامات این کشور تاکید می کنند این موشک کاربرد نظامی ندارد اما این پرتاب نشان می دهد که کره جنوبی از توانایی ساخت موشک های بزرگ تر و پرتاب ماهواره های جاسوسی با قابلیت رصد تهدیدها از سوی کره شمالی برخوردار است. این تحولات در حالی رخ می دهد که تنش ها میان متحدان آمریکا در شرق آسیا با پیونگ یانگ شدت گرفته است. در هفته های اخیر مقام های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به دفعات درباره احتمال آزمایش های موشکی و اتمی کره شمالی و تبعات آن هشدار داده اند.