آرشیو پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱، شماره ۲۳۰۶۱
جامعه
۱۰

# پرسه در فضای مجازی

 شهادت امام جواد تسلیت باد

 کاربری نوشت: «جواد الائمه علیه السلام: از نشانه های سلامت انسان این است که عیوب دیگران را کمتر در نظر بگیرد و به اصلاح عیوب خود بپردازد.»

 اهمیت بریکس

 لیمینگ شن، یک دیپلمات چینی با انتشار این تصویر نوشت: «گروه بریکس، کشور آینده اقتصاد جهان را شکل می دهد.»

 اما اگر این اتفاق تو ایران بود

 ابراهیمی: «یک قطار مسافری در آمریکا با کامیون کمپرسی تصادف و از ریل خارج شده با چندین کشته و زخمی! ولی شما بنویسید این اتفاق در ایران افتاده تا... غرب «ما چقدر بدبختیم» رو ترند کنند!»

 حقیقت غرب

 کاربری نوشت: «ای بابا؛ امروز در اروپای نایس و آلمان عزیز، مردم مقابل ورودی اصلی دادگاه شهر بن یک سر بریده دیدن! مگه این اتفاق ها قرار نبود فقط تو کشورهای جهان سوم و خاورمیانه لعنتی بیفته؟!»

 جریان تحریف

 مهدی قاسم زاده با انتشار این تصاویر نوشت: «تا دیروز مدعی حذف ایران از نشست بریکس بودند اما امروز که چین و روسیه، حمایتشان را (به صورت علنی) برای عضویت ایران در بریکس اعلام کرده اند، ترجیح داده اند اصلا (در روزنامه هایشان) به آن نپردازند؛ احتمالا چون نمی شود با آن شرق هراسی کرد، سیاست های دولت جدید را زیر سوال برد و مانع از خروج مذاکره از اولویت ذهنی جامعه شد!»

 کاری که دولت روحانی نکرد

 احسان حسینی: «اگر دولت روحانی به جای راهبرد اشتباه مذاکره با آمریکا، دو راهبرد بازار سازی برای صادرات نفت و رهایی از خام فروشی را انتخاب می کرد، الان تحریم بی اثر شده بود. یعنی در شرایط فعلی، روزانه حداقل 150 میلیون دلار درآمد نفتی بیشتری داشتیم، معادل سالی 55 میلیارد دلار.»

 پررویی نجومی

 عبداله گنجی:«دویچه وله آلمان به مناسبت 8 تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت گزارشی از کم کاری جمهوری اسلامی در رسیدگی به مصدومان پخش کرد. جالب اینکه ثابت شده مواد شیمیایی مورد استفاده صدام از آلمان خریداری شده خود کشتن و خودگریه کردن سر قبر مرام نظام سلطه است.ایران باید شکایت می کرد.»

  واکسن ندادند، ساختیم و صادر هم کردیم 

 دانیال معمار با انتشار این تصویر نوشت:«اینها محموله های واکسن ایرانی است که به کشور نیکاراگوئه در آمریکای مرکزی صادر شده است. واکسن ندادند، ساختیم و صادر هم کردیم.»