آرشیو پنجشنبه ۱۳ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۷۹۷۳
ایران اقتصادی: بازار سرمایه
۱۰

هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می شود

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: طبق آخرین مذاکرات صورت گرفته با مسئولان صندوق توسعه ملی قرار است روز شنبه آینده رقمی معادل یک هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

هیات امنای صندوق توسعه ملی در تاریخ 26دی ماه 1400 مصوب کردند تا مبلغی معادل 650میلیارد تومان را به صورت ماهیانه نزد صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده گذاری کنند تا از این طریق مسئولان حاضر در صندوق تثبیت بازار سرمایه بتوانند با کمک این واریزی ها به کنترل هر چه بهتر این بازار بپردازند.

با امضای چنین توافق هایی، مرحله نخست واریزی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در تاریخ 30دی ماه 1400 انجام شد اما ادامه این واریزی ها مستلزم امضای قرارداد فی مابین صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار سرمایه بود که پیش نویس آن قرارداد تهیه شد اما تصویب آن تحت تاثیر وجود برخی از موانع با تاخیر همراه شد که در نهایت قرارداد آن پس از چند ماه تعلل  در روز سه شنبه (6اردیبهشت 1401) به امضا رسید. بر اساس امضای این قرارداد، واریزی ها طبق صحبت های مطرح شده انجام شد و آخرین واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در تاریخ 8تیرماه انجام شد.

«مهدی صبایی» مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اعلام کرد: بعد از امضای آخرین قرارداد و نیز رفع معضلات موجود بر سر راه واریزی ها، تعاملات برای واریزی منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه افزایش پیدا کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس توافق های انجام شده، تا پایان سال رقمی معادل هفت هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد که این موضوع می تواند زمینه ساز افزایش توان صندوق تثبیت بازار سرمایه برای کمک به بازار سرمایه و نیز کاهش نوسانات ایجاد شده باشد.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد: تا پایان سال 1401 علاوه بر این یک هزار میلیارد تومان، حدود 6هزار میلیارد تومان دیگر باید به این صندوق واریز شود که امیدواریم پیگیری ها با موفقیت همراه باشد و بتوانیم به خوبی وظیفه محول شده به صندوق تثبیت بازار سرمایه را به پایان برسانیم.