آرشیو پنجشنبه ۱۳ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۱۰۳۷۷
اقتصادی
۳
گفت و گو

محمدمهدی سماواتی، کارشناس بازار سرمایه: جهت گیری بورس در گرو اخبار سیاسی و اقتصادی است

گروه اقتصادی: محمدمهدی سماواتی، کارشناس بازار سرمایه درتشریح کاهش ارزش صف های فروش بازار سهام و همچنین کاهش مجدد خروج پول حقیقی از بازار سرمایه به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: واقعیت این است که روند بورس توام با نشان مثبت و انگیزه نیست. براین اساس پیش بینی می گردد روند فعلی ا دامه دار باشد و همچنان تحلیل های گذشته پا برجا بماند. 

وی افزود: متاسفانه در وضعیت کنونی شاخص بازار سرمایه میل به افزایش و انگیزه ای برای کاهش ندارد. به نظر می رسد در هفته آینده به سبب ابهامات موجود در قیمت های جهانی و بحران احتمالی تایوان رویه کنونی حفظ گردد و رشد شاخص رقم نخورد. 

سماواتی تصریح کرد: دراین میان ممکن است شاخص به صورت نسبی افزایش پیدا کند اما کلیت بازار دچار تغییر نخواهد شد. نکته قابل توجه وجود تعطیلات هفته آینده و نبود روزهای معاملاتی است. به طور کل درچنین شرایطی رویه بازار بورس تا حدودی حفظ می گردد و دچار تغییر قابل توجه نمی شود. 

کارشناس بازار سرمایه همچنین خاطرنشان کرد: حجم معاملات پایین و روند کلی بازار مطلوب نیست وبدین سبب در هفته آینده نیز شاهد حجم پایین معاملات خواهیم بود. شایان ذکر است که بگوییم روند بازار بورس از اخبار اقتصادی و سیاسی تاثیر می پذیرد و براین اساس می توان عنوان کرد که رفع ابهام از اخبار برجام و نتیجه مشخص آن، رویه بورس را تغییر خواهد داد. 

وی در پایان این گفت وگو گفت: جهت گیری بازار واسطه به اخبار سیاسی و اقتصادی است اما به نظر نمی رسد طی دو ماه آینده اخبار تاثیربخش و مهمی در سطح بازار مخابره گردد. با توجه به عدم وجود اخبار مهم  و ابهامات فعلی موجود، بورس همچنان در حال طی کردن یک اوضاع بی رمق است و اشتیاقی برای رشد نخواهد داشت.