آرشیو سه‌شنبه ۱۸ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۱۰۳۷۸
سیاسی
۲
گفت و گو

سید مرتضی حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی: نهضت عاشورا موجب ایستادگی در برابر مستکبران شده است

گروه سیاسی: سید مرتضی حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن  تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) عنوان کرد: شور و شوق نهضت عاشوراست که انگیزه مقاومت و پایداری را در برابر قدرت های سلطه گر و زیاده خواه جهانی قدرت بخشیده است. به سبب تفکر عاشوراست که امروز در مقابل زورگویی مستکبران ایستادگی می کنیم و ظلم را نمی پذیریم. 

وی افزود: شعار نهضت عاشورا مبنی بر هیهات منا الذله به معنای «محال است تن به ذلت دهیم» جمله ای معروف از امام حسین(ع) است که در روز عاشورا گفته شده و تاکنون سرلوحه قرار گرفته است. به سبب تفکر حسینی در شرایط سخت تحریمی نیز زیربار زورگویی آمریکا و سایر قدرت های همسو با آن ها نمی رویم و ظلم را نمی پذیریم. حسینی تصریح کرد: امروز رسالت سیدالشهدا را توشه راه خود کرده ایم و مطابق رویکرد اصحاب ایشان مقاومت را اصل نخست می پنداریم تا دفاع از بشریت و آیین صحیح اسلام پابرجا بماند. 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: هرچه شناخت از نهضت عاشورا بیش تر شود، در زمینه های مختلف کشور و تحقق اهداف موفق تر خواهیم بود. دراین راستا ضرورت دارد بصیرت و شناخت از این ماه را بیش تر کنیم. وی در پایان این گفت وگو بیان داشت: امام خمینی (ره) فرمودند که انقلاب اسلامی هرچه دارد از نهضت عاشوراست. بنابراین با تکیه بر این مولفه ها می توانیم قدرت و مقاومت خود را بیش از پیش کنیم. امروز هیچ مکتبی به اندازه عاشورا، جوانان کشور را با وجود سم پاشی ها از سوی دشمنان بیرونی یک دل و همراه نمی سازد. بی شک نهضت عاشورا جوانان کشور را از گزند اهداف دشمنان مصون نگه می دارد و آرمان های انقلاب اسلامی را حفظ می کند.