آرشیو سه‌شنبه ۱۸ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۷۸
ورزش
۴
خبر

شروع لیگ پرتغال با درخشش مهدی طارمی

با انجام بازی های هفته اول لیگ برتر فوتبال پرتغال، یک خبر بیش از همه در رسانه های ورزشی این کشور دست به دست شد و آن هم درخشش دوباره مهدی طارمی در سومین سال حضورش در پورتو بود.

قهرمان فصل گذشته پرتغال در اولین بازی فصل جدید توانست ماریتیمو را با 5 گل شکست دهد که دو گل آن توسط مهاجم ایرانی اش به ثمر رسید. طارمی هفته پیش هم در بازی سوپرجام فوتبال پرتغال توانست دو گل به توندلا بزند. در همین راستا، سایت سوفا اسکور به ارزیابی فنی مسابقات هفته اول لیگ برتر پرتغال پرداخت و مثل همیشه به بازیکنان برتر هفته امتیاز داد. در رده بندی 10 بازیکن برتر هفته اول لیگ پرتغال، طارمی با کسب 9.2 امتیاز در رده نخست بهترین بازیکن ها قرار گرفت. 

توئیتر اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) هم با انتشار آمار فوق العاده ستاره ایرانی نوشت: مهدی طارمی فصل جدید را با درخششی بی نظیر آغاز کرد و در 2 بازی 4 گل به ثمر رساند. این تعریف و تمجیدها فقط محدود به رسانه های ورزشی نشد. 

در همین رابطه خورخه کاستا کاپیتان سابق پورتو در مصاحبه با نشریه «رکورد» پرتغال اینگونه در مورد مهاجم ایرانی پورتو صحبت کرد: طارمی یکی از بهترین خریدهای سال های گذشته لیگ پرتغال به شمار می آید. او باعث می شود تا تفاوت بازیکن خارجی و داخلی را احساس کنیم.