آرشیو سه‌شنبه ۱۸ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۷۸
موسیقی
۱۱

نوا

انتشار قطعات جدید عاشورایی

«نواحی اشک» از جمله آلبوم های عاشورایی است که سال گذشته آلبوم اول آن طی 10روز محرم منتشر شد و امسال هم دهه اول محرم10 آهنگ از آلبوم دوم در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. این قطعات به صورت روزانه منتشر می شود و قرار است تا پایان محرم آلبوم «نواحی اشک2» به صورت کامل در دسترس علاقه مندان قرار بگیرد. 

عناوین 10قطعه آلبوم «نواحی اشک2» به این ترتیب است:  اشک عزا، این دل تنگم عقده ها دارد، ای سپرده در خرابه جان، ساقی لب تشنگان، طفلان مسلم، حضرت قاسم(ع)، حضرت علی اصغر(ع)، شه زاده اکبر(ع)، حضرت اباالفضل(ع) و عزیمت به شام. قطعه «حضرت اباالفضل(ع)» پیش روی مخاطبان قرار گرفت و «عزیمت به شام» دیروز منتشر شد. قطعه «حضرت اباالفضل(ع)»  با صدای متین رضوانی پور در آواز افشاری و با تنظیم آرمان مهربان به ثمر رسیده است. طراحی گرافیک این اثر را انوشیروان مانی به عهده داشته است. «عزیمت به شام» نیز با صدای مهدی محمدی منتشر شده است. هدف از تولید این آلبوم بازسازی نواهای مذهبی - آیینی مرتبط با واقعه عاشورا و ارجگذاری به هنر اصیل آوازخوانی مبتنی بر ردیف آوازی موسیقی دستگاهی ایران است.  

درددلی موسیقایی با «مهربون تر از پدرم»

«مهربون تر از پدرم» عنوان یکی از تازه ترین قطعات هادی نصیری از خوانندگان حوزه موسیقی آیینی است که به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. هادی نصیری از خوانندگان موسیقی آیینی کشورمان همزمان با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نماآهنگ «مهربون تر از پدرم» را پیش روی مخاطبان قرار داد. این قطعه با شعری از سید جواد پرئی، تنظیم مسعود بقایی و همخوانی زینب صفری تولید شده است. هادی نصیری درباره ویژگی های این اثر موسیقایی بیان کرد: زینب صفری همخوان این قطعه دختر حسن صفری از خوانندگان آیینی کشور است که چندی پیش در سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد. بنابراین استفاده از همخوانی این نوجوان به دلیل احساسی بودن شعر و روح لطیف کودکانه ای که دارد معنویت و خلوص خاصی به کار داده که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. / مهر