آرشیو چهار‌شنبه ۱۹ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۷۹
رسانه
۹
خبر

بیان قصه عاشورا به زبان امروز با «مرضیه»

فلورا سام که به عنوان فیلمنامه نویس، کارگردان، بازیگر و مجری در تلویزیون شناخته می شود، این روزها و همزمان با ایام محرم بازپخش سریال «مرضیه» را روی آنتن دارد.

سام درباره ساخت آثار نمایشی در ژانر مذهبی به برنا گفت: من در نگارش آثار ارزشی همیشه این مساله را در نظر داشته ام که کارهایم از شعارزدگی به دور و به روز باشد. برای مثال همه ما می دانیم که در 14قرن گذشته چه اتفاقاتی از لحاظ تاریخی _ مذهبی رخ داده است اما این که آن اتفاق در زمان حال ما چه تاثیری می تواند داشته باشد حائز اهمیت است. ما باید ببینیم که آن اتفاق برای ما در زمان حال چه راهی را باز می کند؟ آن زمان است که ما آن واقعه را با به روز کردن مجدد بازگو می کنیم؛ مانند کاری که من سعی کردم در سریال مرضیه اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: اگر به قصه این سریال توجه کنید، متوجه می شوید که شخصیت اصلی قصه ما هرسال در خانه اش تکیه بر پا می کند. حالا مخاطب باید ببینید وقتی که قهرمان قصه ما در شرایطی قرار می گیرد که باید بین حق و باطل انتخاب کند، چه راهی را گزینش می کند. باید ببیند که آیا می تواند طرف ظالم را بگیرد و باز به هیات برود؟ این موضوعاتی بود که باعث شد کسانی که سریال مرضیه را می بینند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.