آرشیو شنبه ۲۲ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۵۵۲۰
استارت آپ
۲۷

طرح نیکوکاری «اسنپ» برای حمایت از کودکان بی‏ سرپناه

دنیای اقتصاد : اسنپ از آغاز طرح جدید نیکوکاری اسنپ کلاب با نام «حمایت از کودکان بی سرپناه زیر 13سال» خبر داد. این طرح که با همکاری موسسه خیریه «طلوع بی نشان ها» اجرا می شود، نهمین طرح از طرح های نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ در راستای مسوولیت اجتماعی این شرکت است. هدف از اجرای این طرح، کمک به تجهیز و راه اندازی خانه ای امن برای حمایت از کودکان بی سرپناه است که در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند.

در این طرح بخشی از هزینه های تجهیز و راه اندازی خانه امن با نام «سرای فراز» تامین خواهد شد. سرای فراز، خانه ای امن برای کودکان بی سرپناه زیر 13 سال است که در معرض آسیب های اجتماعی مانند کارتن خوابی، اعتیاد و... قرار دارند. «طلوع بی نشان ها» سازمانی است مردم نهاد، غیردولتی که فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده است و به زنان، مردان و کودکان آسیب دیده از اعتیاد و کارتن خوابی خدمات ارائه می دهد. از سال 1396 «سرای نور» به عنوان یکی از مراکز حمایتی طلوع و با مجوز سازمان بهزیستی، اقدام به پذیرش کودکان و نوجوانان پسر 7 تا 18 سال بی سرپناه کرده است که عمدتا بی سرپرست یا بدسرپرست هستند و در زمره کودکان کار و خیابان نیز محسوب می شوند. کاربران اسنپ می توانند بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با امتیازهای اسنپ کلاب خود در این کار نیک سهیم باشند. اسنپ به ازای هر 2000 امتیاز کاربران، مبلغ 4000 تومان به تجهیز و راه اندازی سرای فراز کمک می کند.

همچنین کاربران می توانند در طرح های دیگر نیکوکاری اسنپ کلاب برای حمایت از زنان آسیب دیده از خشونت، کمک به اشتغال مادران کم برخوردار، تجهیز خانه های شهرستان دلگان و تصفیه آب روستاهای سیستان و بلوچستان نیز مشارکت داشته باشند.