راهنمای سینمای ملی
سبک و سیاق علی حاتمی از همان فیلم اولش «حسن کچل» نشانی نزدیک به سینمای ملی را می داد و قصه هایی که تماشاگر به صورت خوش آب و رنگ و موزیکال می دید و می شنید، ریشه در افسانه های شفاهی داشت. اگرچه فیلم با تصویری از شهر فرنگ به عنوان یک وسیله سرگرمی از غرب آمده شروع می شد، اما مرتضی احمدی با بهره گیری از پیش پرده خوانی (به عنوان شیوه روایتی ایرانی و آیینی سنتی)، روایتگر قصه هایی منطبق با فرهنگ و اخلاق نیکوی ایرانی بود: «حیاطا باغ بودن، آدما سردماغ بودن/ بچه ها چاق بودن، جوونا قلچماق بودن/ دخترا باحیا بودن، مردما باصفا بودن و...»
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.