آرشیو یکشنبه ۲۳ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۸۲
تئاتر
۱۱
صحنه

اجرای «دریایی مرغ» آغاز می شود

برداشتی از نمایشنامه معروف مرغ دریایی نوشته آنتوان چخوف، این بار به کارگردانی علیرضا حمیدین به صحنه رفته است. این نمایش که اجرای آن از فردا شب ساعت 20 در سالن انتظامی خانه هنرمندان آغاز می شود، برداشتی از نمایشنامه مرغ دریایی است که به قلم حمیدین نوشته شده است.  بر اساس گزارش روابط عمومی این نمایش، متنی که حمیدین نوشته از این قرار است: «ترپلف» جوانی است حدودا 20ساله که سودای کارگردانی را در سر می پروراند.

او پسر ایرینا آرکادینا، از برجسته ترین بازیگران زن کشور است که دوران افول بازیگری اش را طی می کند. آرکادینا در رابطه ای نه چندان مستحکم با یک نویسنده مطرح به نام «بوریس تریگورین» قرار دارد که به نظر ترپلف، تریگورین تنها به دلایل مادی در این رابطه مانده است. 

ترپلف دلباخته «نینا»، دختر نسبتا جذاب همسایه باغ دایی خود شده و البته نینا نیز تمایلاتی به او نشان می دهد. ترپلف قصد دارد برای اثبات توانایی خود به آرکادینا و تریگورین، نمایشی کوچک و مدرن و تنها با یک بازیگر آن هم نینای جوان و بی تجربه در باغ اجرا  کند.

محمد شریفی، سینتیا سرکیس وارطانیان، آرمیتا فروزنده، میلاد اسکندری، زهرا حیدری و محمدرضا محمدبیگی در نمایش «دریایی مرغ» ایفای نقش می کنند.

حمیدین پیش از این در سال1398 نمایشنامه «ته بلیت» را در تئاتر ملک روی صحنه برد که هفت شخصیت داشت؛ آنها آدم های علاقه مند به سینما بودند که همیشه تنها به سینما می رفتند.