آرشیو یکشنبه ۲۳ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۱۰۳۸۲
اقتصادی
۳

حمیدرضا حاج اسماعیلی، کارشناس کار: پایان تاخیر در روند افزایش حقوق بازنشستگان موجب امیدواری این قشر شد

حمیدرضا حاج اسماعیلی، کارشناس کار در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن اشاره به نقاط پایانی اجرای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران عنوان کرد: براساس رویکرد بودجه، افزایش دستمزد در کشور با مخالفت های متعددی روبه رو بود. این موضوع نه تنها برای بازنشستگان بلکه برای کارگران و کارمندان نیز مطرح بود.

او ادامه داد: در لایحه بودجه حداقل حقوق 4 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شد که از سوی مجلس شورای اسلامی با مخالفت روبه رو شد و به 5 میلیون و 700 هزار تومان ارتقا پیدا کرد. 

وی افزود: آنچه در شورای عالی کار به تصویب رسیده بود، از ابتدای سال با تاخیر و تعلل درروند مواجه بود که سرانجام با پیگیری و فشار وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه وبودجه بررسی شد. حاج اسماعیلی تصریح کرد: تفکر افزایش حقوق و به دنبال آن افزایش تورم موجب شده بود تا این قانون اجرا نشود و افزایش حقوق ها اعمال نگردد اما به سبب آنکه عدم اجرای قانون امکان نداشت و مجلس شورای اسلامی نیز از این قانون دفاع کرده بود، پس از گذشت یک روند 5 ماهه این فرآیند به پایان رسید. 

او همچنین خاطرنشان کر د: به نوبه خود این کار پرزحمت را که کارگران و بازنشستگان طی 5 ماه گذشته دنبال کردند، ارج می نهم و به عنوان یک دستاورد بزرگ چه در عرصه صنفی و چه در عرصه ملی تلقی می کنم. وی در پایان این گفت وگو متذکر شد: خوشبختانه مذاکرات و چانه زنی ها منجر به یک حرکت و نتیجه صحیح برای منافع ملی و مردم تبدیل شد. دراین راستا ضرورت دارد تا اطلاع رسانی ها شفاف و صریح مبرهن گردد تا افزایش حقوق بازنشستگان به درستی اجرا شود. نباید فراموش کنیم که بازنشستگان علاوه بر مشکلات و سختی های اقتصادی با بیماری، کهولت سن و هزینه های دارو مواجه هستند و به همین خاطر بود که با جدیت موضوع افزایش حقوق خود را پیگیری می کردند و اکنون این افزایش به عنوان یک مطالبه موفق به نقطه امید تبدیل شده است.