آرشیو سه‌شنبه ۲۵ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۸۴
اقتصاد
۳

بدون تیتر

گزارش گمرک ایران نشان می دهد که موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر با افزایش یک میلیون تنی در کمتر از دو ماه اخیر به بیش از 5.2میلیون تن رسیده است.

طبق اعلام بیمه مرکزی، شرایط بیمه صندوق امانات اجاره ای بانک ها فراهم شده و در صورت توافق بانک و شرکت بیمه، مشتری می تواند صندوق خود را تا سقف موردنظر بیمه کرده و در زمان حادثه به همان میزان خسارت دریافت کند.

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران از مشخص شدن تکلیف مصوبه حق مسکن کارگران در نشست بعدی شورای عالی کار خبر داد و گفت: وزیر سابق کار در نشست تعیین دستمزد 1401 به ما اعلام کرد که قول مساعد حق مسکن را قبلا از دولت گرفته، ولی آنچه که در هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد، تغییر مصوبه و کاهش مبلغ آن بود.

باتوجه به آخرین قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن که چهار میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده، اگر بعضی واحدها با همین نرخ به دست متقاضیان برسد، قیمت یک واحد 60 متری این پروژه 282 میلیون تومان خواهد بود؛ البته برخی سازندگان مدعی هستند که به دلیل رشد قیمت نهاده های ساختمانی، قیمت هر متر به حدود 8 میلیون تومان رسیده که در آن صورت نیز یک آپارتمان 60 متری نهضت مسکن 480 میلیون تومان هزینه خواهد داشت که بخش قابل توجهی از آن، وام بانکی است.

افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور از وجود چهار میلیون راس دام مازاد در کشور خبر داد.

سازمان امور مالیاتی از ابتدای خرداد سال جاری تفکیک حساب های تجاری و شخصی را شروع کرد و براساس اعلام مسئولان این سازمان تا پایان شهریور به پایان می رسد.

اعلام برخی واردکنندگان و البته تایید مسئولان مربوطه از به سرقت رفتن قطعات خودروهای وارداتی که در گمرک و بنادر قرار دارد، حکایت دارد. آن طور که مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفته، اکنون تعداد زیادی خودروی وارداتی دپوشده وجود دارد که بسیاری از قطعات آنها به سرقت رفته است.