آرشیو سه‌شنبه ۲۵ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۸۴
بین الملل
۱۸
ذره بین

واکنش لبنان به نقض حریم هوایی این کشور توسط اسرائیل

 وزارت خارجه لبنان ضمن محکوم کردن استفاده رژیم اشغالگر قدس از آسمان این کشور برای حمله به سوریه اعلام کرد از رژیم اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می کند.

وزارت خارجه لبنان نسبت به پیامدهای این رفتار تجاوزکارانه و تداوم نقض حاکمیت لبنان که نقض آشکار قوانین و معاهدات بین المللی است، هشدار داد و افزود از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد و از این نهاد بین المللی می خواهد به طور جدی برای پایان دادن به تجاوزات مداوم این رژیم  دخالت کند. در همین حال سید حسن نصرا...، دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با المنار اعلام کرد: مقاومت آماده پاسخ به هرگونه تجاوز اسرائیل علیه لبنان است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، یک منبع نظامی اعلام کرد در ساعت 20و50دقیقه دیروز به وقت محلی، رژیم اشغالگر قدس حمله هوایی از سمت جنوب شرق بیروت به برخی مناطق در حومه دمشق و همزمان حملات دیگری را از سمت دریا به برخی نقاط در جنوب استان طرطوس انجام داد که پدافند هوایی سوریه با این حملات مقابله و برخی اهداف را رهگیری و منهدم کرد. این منبع افزوده است: بر اثر حملات رژیم صهیونیستی، سه نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند و خسارت هایی نیز به وقوع پیوست. طی هفته های گذشته نیز رژیم صهیونیستی مناطقی در جنوب طرطوس را هدف قرار داده بود. این تجاوزهای هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد، این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.