آرشیو سه‌شنبه ۲۵ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۵۵۲۳
شرکت ها
۲۵

لزوم پرهیز از موازی کاری در شرکت های بزرگ

آمادگی «ومعادن» برای تامین مواد اولیه صنایع معدنی

به گزارش روابط عمومی ومعادن کارگاه دو روزه طراحی مدل کسب و کار شرکت های گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد.در این برنامه که با حضور مدیران ده ها شرکت گروه توسعه سرمایه گذاری معادن و فلزات برگزار شد، هماهنگی و هم راستایی جهت گیری استراتژیک شرکت های مجموعه با گروه فولاد مبارکه مورد بررسی ، تبادل نظر و ارزیابی قرار گرفت.

سعد محمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در آغاز این برنامه، با اشاره به آمار تولید و درآمد کشورهای مختلف طی سالیان اخیر و مقایسه آن با وضعیت فعلی کشور گفت: باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم میزان درآمد تولید ناخالص ملی را افزایش و درآمد سرانه بهتری را ایجاد کنیم، به عنوان مثال از 7 میلیارد و 600 میلیون تن زغال خام تولیدی سالانه در جهان، سهم ما تنها حدود 3 میلیون تن زغال خام است. این درحالی است که تنها کشور چین 3 میلیارد و 800 میلیون تن در سال تولید زغال دارد. در حالی که برنامه کشوری مثل استرالیا در سال 2022 صادرات 950 میلیون تن سنگ آهن است و سال گذشته این کشور 860 میلیون تن سنگ آهن صادر کرده است.

دکتر سعدمحمدی در این نشست، با اشاره به توان تخصصی و ظرفیت های موجود در مجموعه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات پیشنهاد کرد در تصمیم گیری های کلان صنعت و معدن، بالاخص در بخش معدنی، این شرکت به عنوان محور در نظر گرفته شود تا در نتیجه آن، اکتشاف و تامین مواد اولیه به شکل قوی تری در این مجموعه متمرکز شود و سمت و سوی آموزش و استراتژی های کلان این هلدینگ بزرگ معدنی بر مبنای آن طراحی و اجرا شود.

وی پرهیز از موازی کاری را لازمه فعالیت شرکت های کلان کشور دانسته و افزود: ساختار زیرمجموعه ها باید هم راستا با جهت گیری شرکت مادر تعریف شود. این امر کمک می کند با وجود سند بالادستی تکلیف طرح ها در تصمیم گیری ها و تعیین اولویت ها روشن شود.