آرشیو سه‌شنبه ۲۵ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۸۴
حوادث
۱۹
محکمه

پیرمرد قربانی توهم پسرش شد

خانواده پیرمردی که به دست پسرش و با ادعای عجیبی به قتل رسیده، با مراجعه به دادگاه درخواست کردند دیه او از بیت المال پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار جام جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از تابستان سال گذشته و به دنبال قتل مرد 70ساله ای به نام احمد در خانه اش در شهرری آغاز شد. همسر مقتول در تحقیقات به ماموران گفت: نیمه شب با سر و صدا از خواب بیدار شدم . آرش ، پسر 39ساله ام را دیدم که با چکش به جان پدرش افتاده بود. او سالهاست از بیماری روانی رنج می برد. با ضربه هایی که آرش به پدرش زد، همسرم فوت شد.

آرش تحت بازجویی قرار گرفت و ادعای عجیبی را مطرح کرد. او به کارآگاهان گفت: پدرم با انگلیس و آمریکا در ارتباط بود و از طریق دستورهای آنها کشور را اداره می کرد. او حتی مرا وادار می کرد برایش جاسوسی کنم. از این وضعیت خسته شده بودم و به همین خاطر پدرم را در خواب کشتم.  آرش به پزشکی قانونی منتقل شد که پزشکان با معاینه او اعلام کردند، در زمان قتل دچار جنون بوده و قوه تمیز ندارد. به همین دلیل آرش با دستور قضایی در بیمارستان روانی بستری شد.

پس از گذشت یک سال از این جنایت ، خانواده پیرمرد با مراجعه به دادگاه درخواست کردند دیه پدرشان از بیت المال پرداخت شود. به این درخواست در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. در جلسه دادگاه، مادر آرش به قضات گفت: پسرم از نوجوانی به بیماری روحی و روانی مبتلا شد و سال هاست از این بیماری رنج می برد. او حتی تحت نظر چند پزشک قرار داشت و چند بار هم در بیمارستان روانی بستری شد. در حالی که یک سال از جنایت خانوادگی گذشته بود سایر فرزندان احمد به دادگاه رفتند و درخواست دریافت دیه را مطرح کردند . آنها در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و به تشریح درخواست شان پرداختند. 

در ابتدای جلسه دادگاه، مادر آرش رو به قضات ایستاد و گفت پسرم از نوجوانی به مشکل بیماری اعصاب و روان مبتلا شد و سالهاست از این بیماری رنج می برد .او حتی تحت نظر چند پزشک قرار داشت و چند بار در بیمارستان روانی بستری شده بود. 

پس از رسیدگی به این پرونده و با توجه به نظر پزشکی قانونی، حکم به پرداخت دیه از صندوق بیت المال صادر شد.