آرشیو چهارشنبه ۲۶ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۷۹۸۱
حوادث
۱۹

حوادث جهان

20 کشته در تصادف اتوبوس پاکستانی

تصادف اتوبوس با تانکر نفت در پاکستان منجر به مرگ 20 نفر شد.

یکی از مقامات ارشد پلیس پاکستان در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت:  در پی تصادف یک دستگاه اتوبوس با تانکر نفت در حومه شهر مولتان در استان پنجاب، دست کم 20 نفر جان خود را در این حریق و تصادف از دست دادند و 6 نفر نیز مصدوم شدند.

همچنین گزارش ها حاکی است، برخورد اتوبوس با تانکر نفت منجر به آتش گرفتن هر دو وسیله نقلیه شد و در پی آن، 18 مسافر در صحنه وقوع حادثه در آتش سوخته و در دم جان باختند. در پی وقوع این تصادف مقامات پلیس و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش رسانه های محلی پاکستان، طی عملیات امداد و نجات هشت زخمی نیز به بیمارستان منتقل شدند که دو نفر از آنها به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند. همچنین اجساد 18 قربانی نیز از میان لاشه اتوبوس خارج شده است.این اتوبوس با 26 سرنشین از شهر لاهور، مرکز پنجاب به سمت شهر بندری کراچی در حال حرکت بوده است.

مرگ 6 افسر پلیس هند در سقوط اتوبوس

سقوط اتوبوس حامل پرسنل پلیس مرزی هند به دره کشمیر منجر به مرگ شش افسر پلیس شد.

به گزارش رویترز، اتوبوس روز سه شنبه از جاده کوهستانی خارج شد و به دره ای در کشمیر سقوط کرد و دست کم شش کشته بر جای گذاشت.

پلیس کشمیر در توئیتر اعلام کرد که مجروحان به بیمارستان ارتش در شهر اصلی منطقه هیمالیا در سرینگار، در حدود 90 کیلومتری (55 مایلی) از محل حادثه در منطقه Anantnag منتقل شده اند.یک افسر پلیس به رویترز گفت که 35 نفر از این تصادف جان سالم به در بردند اما برخی بشدت مجروح شدند.

این اتوبوس حامل اعضای نیروی پلیس مرزی تبت هند و یک نیروی فدرال متخصص در عملیات ارتفاعات، در مرز هند و چین بود. تصاویر از این سایت بقایای شکسته شده اتوبوس را در کنار رودخانه ای با جریان سریع نشان می دهد.