آرشیو چهارشنبه ۲۶ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۷۹۸۱
ورزشی
۲۱

از قونیه چه خبر

2 شمشیرباز زن در یک قدمی مدال

اعظم بختی و مهسا پوررحمتی دو شمشیرباز ملی پوش اسلحه اپه با صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازی های کشورهای اسلامی به یک قدمی مدال رسیدند. در ادامه رقابت های شمشیربازی بازی های کشورهای اسلامی در قونیه، مهساسادات پوررحمتی، پریا ماهرخ و اعظم بختی که جایگزین سکینه نوری شد، مسابقه دادند که پریا ماهرخ در مرحله یک هشتم حذفی با باخت مقابل حریف ترک حذف شد. مهساسادات پوررحمتی و اعظم بختی اما با شکست شمشیربازان میزبان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

حذف کمانداران ریکرو

کمانداران ریکرو از گردونه رقابت های بازی های کشورهای اسلامی کنار رفتند. در ادامه این رقابت ها رضا شبانی در مرحله یک هشتم نهایی با شکست مقابل رقیب تاجیکستانی، محمدحسین گلشنی در دور دوم با شکست مقابل کماندار عربستانی، صادق اشرفی با واگذار کردن نتیجه مقابل بنگلادش و مهتا عبداللهی با شکست مقابل رقیبی از مالزی، رقابت های تیروکمان بازی های کشورهای اسلامی را ترک کردند.

حذف 7 نماینده جودو در روز اول

هر 7 جودوکار تیم ملی در روز اول مسابقات بازی های کشورهای اسلامی ناکام ماندند. محمد صدیقی، حمیدرضا پاپی و وحید جدی به ترتیب با شکست مقابل حریفانی از جمهوری آذربایجان، قزاقستان و گامبیا شکست خورده و از دور رقابت ها کنار رفتند.همچنین شیوا جهانگیری، فاطمه کمالی، سایان چگنی و محدثه حسینی با شکست مقابل حریفان خود از گردونه رقابت ها کنار رفتند تا هر 7 نماینده ایران در روز اول رقابت های جودو ناکام بمانند.

دوئل تمام ایرانی محمد رهبری برای رسیدن به فینال​​​​​​

محمد رهبری ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر، دیروز در بازی های کشورهای اسلامی برای رسیدن به فینال با دو هموطن مصاف داد. او که با شکست 5 حریفش به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود، در اتفاقی نه چندان خوشایند برای شمشیربازی ایران، مجبور شد در این مرحله به مصاف محمد فتوحی برود. مصاف دو شمشیرباز سابر ایران در این مرحله با برتری 15-9 محمد رهبری همراه شد و با حذف محمد فتوحی، او به نیمه نهایی رسید. در سمت دیگر جدول هم علی پاکدامن با پیروزی 15-10 مقابل حریف قزاق به نیمه نهایی رسید، نتیجه ای که باعث شد در این مرحله هم شاهد دوئلی تمام ایرانی باشیم؛ این بار تقابل محمد رهبری با علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر.