آرشیو شنبه ۲۹ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۵۲۸۲
اقتصاد
۸
بازار ارز

بازار منتظر تحولات جدید است

خرید و فروش ارز متوقف شد

گروه اقتصادی:  با اینکه بیشتر رسانه ها تقریبا از ارایه یک قیمت واحد برای ارز، دست به خودسانسوری زده اند؛ اما در فضای مجازی و برخی کانال های معامله گری دلار، قیمت ها به کانال 29 هزار تومانی وارد شده است. خبرگزاری نزدیک به دولت تسنیم نیز با ارایه این قیمت عنوان کرده که دلار بعد از سه ماه به کف قیمت خود رسیده است. دبیر کانون صرافان از فضای آرام در این بازار می گوید و تاکید دارد که این روزها همه تماشاچی شده اند و خرید و فروشی دیگر در بازار نداریم.

 بازار ارز که از ابتدای هفته جوی آرام را سپری کرده و شاهد کاهش قیمت ها بوده در آخرین روز هفته نیز در فضایی با ثبات چشم انتظار خبرهای جدید سیاسی است.

قیمت دلار در آخرین روز هفته به میانه کانال 29 هزار تومان رسید و عملا رکورد کف قیمت دلار طی 3 ماه گذشته ثبت شد. البته روز گذشته (جمعه) قیمت ها در بازار فردایی در همین محدوده باقی مانده بود. در 90 روز گذشته دلار در قیمت های بالای 30 هزار تومان در نوسان بود ولی طی روزهای اخیر با کاهش قیمت ها در بازار ارز، دلار توانست به کانال 29 هزار تومانی بازگردد.

خبرهای جدید از مذاکرات و فضای آرام بازار ارز به همراه افزایش عرضه توانست زمینه کاهش قیمت ارز را هموار کند تا جایی که طبق اعلام دبیر کانون صرافان می توانیم در صورت ادامه همین روند، به زودی شاهد سقوط قیمت دلار در کانال 28 هزار تومان هم باشیم.

کارشناسان ارزی می گویند: شرایط فشار فروش قابل توجهی در بازار حکمفرماست و تلاش های معامله گران افزایشی در جهت تقویت سیگنال های سیاسی منفی و در نتیجه آن جلوگیری از کاهش قیمت ارز بی نتیجه مانده است.  کامران سلطانی زاده، دبیرکل کانون صرافان به تشریح وضعیت بازار ارز در روز جاری پرداخت و گفت: امروز جو بازار بسیار آرام است و عموما حساسیت نسبت به معاملات در بازار ارز کاهش یافته است.او با تاکید بر اینکه در بازار ارز دیگر خبری از رفتارهای هیجانی نیست و اصطلاحا دیگر کسی از بازار ارز سراغ نمی گیرد، گفت: امروز در بازار نه خریداری هست و نه فروشنده؛ همه نسبت به بازار ارز بی تفاوت شدند. می توان گفت که این روزها اکثرا تماشاچی بازار شدند. به گفته سلطانی زاده قیمت دلار در بازار غیررسمی در محدوده 29700 تومان و در بازار توافقی در کانال 28 هزار تومان در نوسان است.