آرشیو شنبه ۲۹ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۸۷
ورزش
۱۷
فوتبال بانوان

خاتون بم در جام باشگاه های فوتبال زنان غرب آسیا

دو گام تا فینال

آرزو قنبری

در یکی از همان شنبه هایی که گاهی فکر می کنیم هیچ وقت از راه نمی رسند، بالاخره نوبت به مرضیه جعفری و شاگردانش رسید.

تیم فوتبال خاتون بم از مدت ها قبل رویای رسیدن به آسیا را داشت اما 1400، سال بد خانم مربی و دخترانش بود. آن قدر که در اولین دوره رقابت های جام باشگاه های غرب آسیا هم، ناباورانه جای خود را به رقیب سنتی شان شهرداری سیرجان دادند. ساعت16و30دقیقه امروز دختران خاتون بعد از مدت ها انتظار، در سومین دوره جام باشگاه های فوتبال آسیا، در ورزشگاه مرکزی شهر قارشی ازبکستان، مقابل سوگدیانا دبلیو، نماینده میزبان صف آرایی می کنند.

 دختران خاتون بم

در معرفی اخیر AFC از تیم های شرکت کننده در سومین دوره مسابقات، خاتون بم، پرافتخارترین تیم باشگاهی زنان ایران نامیده شد که با هشت عنوان قهرمانی در لیگ برتر، یکی از مدعیان غرب آسیاست. بمی ها در تدارک اولین حضور آسیایی، تمرینات خود را از 23 تیر ماه در تهران شروع کردند و در ادامه به شیمکنت رفتند. 

این تیم برای اولین بار در تاریخ فوتبال زنان ایران، با حمایت اسپانسر خود، به مدت دو هفته اردوی تدارکاتی خارج کشور برپا کرد تا با برگزاری دو دیدار دوستانه مقابل قهرمان و نایب قهرمان لیگ زنان قزاقستان از فرصت رقابت با لژیونرهای این تیم ها بهره مند شود. سال گذشته، شهرداری سیرجان اولین نماینده فوتبال باشگاهی زنان کشورمان در جام باشگاه های آسیا، با پشت سر گذاشتن گوکولام کرالای هند و بنیادکار تاشکند، در رده دوم غرب آسیا قرار گرفت. حالا در سومین دوره این رقابت ها، شانس رسیدن خاتون بم، به آخرین روز مهر ماه 1401 با میزبان بازی ها در غرب آسیا تقسیم شده است.  دختران ایران برای تحقق رویای خود و دستیابی به جام قهرمانی راهی جز کسب بیشترین امتیاز از مجموع دو دیدار پیش رو ندارند.