آرشیو شنبه ۲۹ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۶۲۸۷
صفحه آخر
۲۰

پرسه

با مشاغل آینده آشنا شوید

سرعت تغییر زمانه قابل مقایسه با دهه های گذشته نیست. این تغییر و تحولات  در زمینه مشاغل بیشتر به چشم می آید و حالا می بینیم بسیاری از شغل هایی که تا همین دو دهه گذشته رونق داشتند، حالا در حال انقراضند. در دنیایی که فناوری در آن تاثیری چشم گیر دارد و تغییرات با سرعت زیادی انجام می شود، انسان ها با مشاغل جدیدی روبه رو می شوند و با بعضی مشاغل قدیمی خداحافظی می کنند. به عنوان مثال حالا می دانیم تا چند سال دیگر ربات ها منجر به از بین رفتن 85 میلیون فرصت شغلی در جهان خواهندشد و البته این رویه به نظر می رسد شتاب بیشتری هم خواهد گرفت. 

بازگشت رونق به گیشه

بحران مخاطب در سینمای ایران جدی تر از آن است که دلخوش کنیم به فروش برخی فیلم های عموما سخیف و کمدی در این چندسال اخیر. فراگیری کرونا و تعطیلی تقریبا دوساله سینماها هم به نوعی تیر آخر به این شرایط بود. حالا اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد آرام آرام مخاطبان سینما دوباره با سالن های تاریک رویاساز آشتی کرده اند. در این میان فیلم هایی که ساختار فرمی و روایی استانداردی هم دارند مورد توجه آنها قرار گرفته است. نشانه آشکار بر این ادعا که می توان با ساخت آثاری در خور به رونق دوباره گیشه سینماها دلخوش بود. 

تداوم رفاقت کلوپ با دین محمدی!

حالا کمتر فوتبالدوستی است که نداند سیروس دین محمدی روزگاری در تیم ماینس آلمان همبازی یورگن کلوپی بوده است که حالا در زمره بهترین و البته مشهورترین مربیان فوتبال جهان است. از تماس یکباره یورگن کلوب با او هم خبر داریم آن طور که دین محمدی می گوید انتظار آن را نداشته و به نوعی شوکه شده است. البته این دوستی همچنان ادامه دارد و آن طور که دین محمدی می گوید یورگن کلوپ همچنان پیام های فرستاده شده از سوی او را به سرعت پاسخ می دهد. ستاره سال های گذشته تیم ملی ایران و استقلال تهران هر بار که این خاطره شیرین را تعریف می کند شنیدنی است.