آرشیو سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۲۳۲۶۴
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

سامانه پیام کوتاه 30002323 - 300071932

* در روز 22 اسفند روز گرامیداشت شهدا، بیان سیدالشهدای مقاومت سردار دلها حاج قاسم را زینت بخش روزنامه می کنیم: تا کسی شهید نبود شهید نمی شود، شرط شهید شدن، شهید بودن است، اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می شود. تمام شهدا دارای این مشخصه بودند! رحمت و رضوان الهی بر روح تمامی شهیدان جبهه مقاومت!

محمدرضا بخشی زاده

* یکی از آرمان های انقلاب اسلامی تربیت انسان های متعالی بوده است که با نفس مسیحایی امامین انقلاب امام خمینی عزیز و امام خامنه ای عزیز پس از انقلاب به وقوع پیوست و چه بسیار جوانان و حتی نوجوانانی که با عشق و دلدادگی به امامین انقلاب و گوش به فرمان به دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب و حریم و حرم انقلاب پرداختند و بیش از 200 هزار شهید، خون مقدسشان را برای انقلاب و اسلام فدا کردند.

کاشفی

*ایران یک بار پیش از این با همراه سازی روسیه در آوردگاه جهانی سوریه، معادلات غرب را به هم ریخت و این بار با چین در یک توافق منطقه ای، آمریکایی ها و غربی ها را در منطقه غرب آسیا دچار چالش کرده است.

اطهری

* در ماجرای تنش ارزی اخیر باز شاهد بودیم جریان غربگرا نسخه قدیمی و آزموده شده سازش با غرب را به عنوان تنها راه حل مشکلات اقتصادی ایران پیشنهاد می دهد. مثلا گفته شد راه کاهش قیمت ارز فقط از جاده سازش با آمریکا می گذرد. در حالی که تجربه برخی کشورها از جمله روسیه در این زمینه نشان می داد می توان با وجود شدیدترین تحریم های غرب ارزش پول ملی را پس از مدت کوتاهی به دوران قبل از تحریم و بلکه بالاتر از آن بازگرداند.

طاهری

* دختران کشور نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران هستند و در دوران بعداز انقلاب در سایه امنیت ایجاد شده ، خانواده ها با اطمینان خاطر دختران شان را برای تحصیل به مدارس و دانشگاه ها می فرستند و سال هاست که دختران، اکثریت شرکت کنندگان در کنکور و پذیرفته شدگان در دانشگاه های کشور را تشکیل می دهند. دشمنان و ضد انقلاب هایی که مخالف پیشرفت ایران هستند این بار توطئه خود را متوجه مدارس و دانش آموزان کردند تا فضای تحصیل در کشور را ناآرام ساخته و اگر بتوانند به تعطیلی بکشانند، ولی تیرشان به سنگ خورد.

زاهدی

*ضد انقلاب داخل و خارج کشور به همراه بیگانگان تهمت زدند که نظام با مسموم ساختن سریالی مدارس دخترانه می خواهد از تحصیل زنان در کشور جلوگیری کند و خانم ابتکار فعال اصلاح طلب در تبعیت از جو سازی ضدانقلاب نوشته است نمی خواهید جلوی تحجر را بگیرید! از قول بنده بنویسید در ایران اسلامی که دخترانش بیشتر از پسرانش در کنکور قبول می شوند و به درجات عالیه دانش می رسند این وصله ها به جمهوری اسلامی نمی چسبد. از قدیم گفته اند دزد ناشی به کاهدان می زند.

بهروزی

* بعد از خارج شدن سامانه پدافند هوایی از تونل های زیرزمینی، رویترز مهم ترین خبرگزاری انگلیسی عکس موشک خیبرشکن را به عنوان تیتر خود انتخاب و خواسته یا ناخواسته به خوبی پیام اقتدار جمهوری اسلامی را به دوستان آمریکایی اش داد و به صهیونیست ها هشدار داد که اول خیبرشکن را ببینند و بعد دهان کثیف خود را باز کنند! این است نظام مقتدر. حالا برای نجات خود از اصابت این موشک ها به تل آویو و حیفا و عین الاسدها، هر روز به چند مفلوک مثل مصی علی نژاد آویزان می شوند که طرح مقابله با نظام ارائه دهند! ای بیچاره ها!

بیگ جانی

* آمریکایی ها مدعی شده اند موضوع برجام مد نظر ما نیست و تمرکز ما روی موضوعات جدید است. پس چرا از طریق کشورهای عراق و عمان پیغام می دهند حاضر به ادامه مذاکرات هستند؟ دولتمردان آمریکایی باید بپذیرند به رویه قلدرمآبی گذشته خود نمی توانند ادامه بدهند. ایران شاخ ابرقدرتی آمریکا را شکسته و به نفع همه است با ایران کنار بیایند.

تجاری

* آمریکا و کشورهای غربی اگر واقعا نگران پیشرفت خیره کننده هسته ای ایران هستند اجازه بدهند پرونده از راه دیپلماتیک جلو رفته و با انجام تعهدات از سوی دو طرف موضوع فیصله پیدا کند و برجام احیاء شود. این یک بازی برد- برد برای همه است. فقط اراده سیاسی لازم دارد که تاکنون طرف غربی نداشته و به دنبال هدف دیگری بوده است.

مسعودی

* یک قرن پیش کجا که اوج پیشرفت یک ایرانی در صنعت نفت کشور عملگی برای شرکت انگلیسی بود و امروز کجا که فاز 14 پارس جنوبی به دست مهندسان ایرانی ساخته شده و به بهره برداری رسید. امروز پرچم ایران بالاست.

ارجمندی

* هیچ کس منکر گرانی ها و تورم نیست ، ولی در کنار تورم و گرانی تلاش دولت خدمتگزار به طور شبانه روز و روزهای تعطیل و افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه و قراردادهای بلندمدت با چین و روسیه قطعا با تحمل و صبر ملت عزیزمان نشان روشنی از باز شدن گره های کور اقتصادی است و همان طوری که قرآن کریم می فرماید با هر سختی یک آسانی است.

صفرزاده

* در کشور مشکلاتی وجود دارد و قابل کتمان هم نیستند ولی نباید به خاطر مشکلات موجود در جامعه ناامید شد. معتقدم رسانه ای شدن مشکلات بدون بیان راهکارها نتیجه ای نخواهد داشت. راه حل خروج از مشکلات ، آینده سازی است ، یعنی این که بتوانیم از کارآمدی و پیشرفت های صورت گرفته در عرصه های مختلف تصویر روشنی ارائه کنیم.

اصغری

* هیچ کدام از کشورهای غربی حملات اسرائیل به سوریه را محکوم نکرده و نمی کنند. متاسفانه باید گفت دولت های غربی برخلاف شعارهای حقوق بشری که می دهند در عمل پشتیبان آدم کشی های رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل هستند.

جوانی

* یکی از نشانه های قدرت ایران این است که روسای غربی و آمریکا مرتب با هم دیدار دارند و درباره ایران با هم گفت وگو می کنند یعنی ایران محور گفت وگوی غربی ها شده است. اگر ایران کشور قدرتمندی نباشد نیازی نبود کشورهای غربی با هم جلسه بگذارند و موضوع ایران را در دستور کار خود قرار بدهند.

باغبان

* برخی رسانه های خارجی اصرار دارند به نوعی ثابت کنند پوتین رئیس جمهور روسیه دچار یک بیماری خاص مثل سرطان است. می توان گفت اگر پوتین شخصیت مهم و تاثیرگذاری نبود چنین حساسیتی روی او وجود نداشت.

دوستی

* علی کریمی معلوم الحال برای قتل عام هم وطنان خود به جوانانی که برای برگزاری سالم چهارشنبه سوری مهیا می شوند آموزش بمب دست ساز می دهد که جان هم وطنان را به مخاطره بیندازند! خودفروختگی تا کجا؟

احمدی

* حوادث هر ساله چهارشنبه سوری که به کشته شدن و قطع عضو و نابینایی برخی از مردم منجر می شود متاسفانه مایه عبرت قرار نمی گیرد و هرسال باعث حوادث جدید و کشته شدن عده ای و عزادار شدن خانواده ها با این تورم و گرانی و درمان و... می شود. چقدر بی عقلی و کج فهمی و جنایت که چندین ساختمان در تبریز طعمه حریق می شود و بسیاری را به عزا می نشاند! آن هم هنوز چند روز به چهارشنبه سوری مانده؟! عاملان این جنایت چگونه از عهده جبران این جنایت برمی آیند؟

شریفی

* از مردم شریف کشورمان درخواست می کنم همچنان هرگونه فعالیت های مشکوک در حوالی مدارس و مراکز آموزشی را با ستاد خبری وزارت اطلاعات 113 و یا سازمان اطلاعات سپاه 114 در میان بگذارند تا توطئه های دشمنان مثل گذشته نقش بر آب شود.

صابری

* از مسئولین امر درخواست می کنم با قاطعیت با ا حتکارکنندگان مواد غذایی و خشکبارکه طی چند روز اخیر بیش از50 درصد قیمت آجیل را افزایش داده اند برخورد نمایند.

شفیعی

* به دلیل عدم نظارت ، برخی از بنگاه های معاملات ملکی که به شکل بی شماری بعضا بدون مجوز در سطح شهرهای بزرگ و حاشیه ای شکل گرفته اند مبالغی تقریبا دو برابر و گاه بیشتر از مردم می گیرند. نظارت به شکل کنونی اصلا کافی نیست.

بوجاری

* در قانون استخدامی قرار شد مراکز استان ها فاقد سهمیه بومی برای افراد بومی باشند ولی متاسفانه در آزمون استخدامی وزارت نفت برای افراد بومی مراکز استان و تهران امتیاز قائل شدند که این مغایر با قانون استخدامی است.

بهداروند