آرشیو سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۸۱۴۹
ورزشی
۱۷

عاشورزاده لیاقت فرصتی دوباره را داشت

مقانلو: مشکل اصلی تکواندو بودجه است

فائزه زمانی

تیم ملی تکواندو با قرارداشتن در مقطعی حساس نیاز به بودجه کافی برای اعزام به مسابقات مختلف و کسب امتیازات لازم برای حضور در المپیک پاریس دارد.بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو هم مشکل اصلی تیمش را همین بودجه می داند و امیدوار است با مساعدت وزارت ورزش، تیمش اعزامی را از دست ندهد.

او در این باره گفت: «خدا را شکر تمرینات با برنامه ریزی خوبی پیش می رود.

چشم اندازهای بزرگی داریم و تمام تلاشمان را برای موفقیت در سال پیش رو می کنیم اما متاسفانه مشکل بودجه داریم.آخرین سالی است که می توانیم برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم و وزارت ورزش باید حداقل بودجه را تامین کند تا بتوانیم ملی پوشان را به تمامی تورنمنت ها برای کسب امتیازات لازم اعزام کنیم.»

سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است عاشورزاده شایسته فرصتی دوباره است: «فرزان عاشورزاده بازیکنی معمولی نیست.او سالیان سال برای تیم ملی افتخار کسب کرده که این موضوع ستودنی است.

او در اولین مرحله انتخابی بخاطر یک سری مشکلات حضور نداشت اما با صحبت ها و دلایلی که داشت غیبتش را موجه کردم و در ادامه رقابت های انتخابی 3 برد را به دست آورد.من هم به عنوان سرمربی تیم ملی صلاح دانستم تا فرصتی دوباره به این بازیکن پرافتخار بدهم.»

مقانلو از دلیل نیامدن هادی پور به اردوهای تیم ملی بی اطلاع است: «بعد از مطرح شدن انتقادات آرمین هادی پور، شخصا با او صحبت کردم.او در مرحله اول انتخابی معاف بود و در مرحله دوم هم غیبت کرد. ما در تیم ملی را به روی او نبستیم و حتی به اردو دعوت شد، سوءتفاهمات هم برطرف شده بود اما نمی دانم چه شد که به یکباره نیامد.»

او حالا به آینده تیمش برای درخشش در سال حساس پیش رو امیدوار است: «ما به 3 روش فرصت کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس را داریم. مسابقات گرنداسلم، رنکینگ و مسابقات قاره ای.

در همین مدت کوتاه سعی در ارتقای تیم داشتیم، بازیکنان جوان و مستعدی داریم اما ممکن است در گرنداسلم نتوانیم سهمیه بگیریم که در آن صورت تمرکزمان را روی رنکینگ و مسابقات قاره ای می گذاریم واز زمان باقی مانده حداکثر استفاده را می بریم تا بتوانیم در پاریس نماینده داشته باشیم.

من فکر می کنم سال 1401 با توجه به نتایج، ملی پوشان جایگاه خوبی در رنکینگ به دست آوردند و حالا در نقطه ای روشن برای درخشش در سال جدید قرار داریم.»