آرشیو سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۸۱۴۹
جهان
۴

اخبار

کره شمالی دو موشک پرتاب کرد

چند ساعت قبل از آغاز بزرگ ترین رزمایش مشترک کره جنوبی و امریکا در پنج سال اخیر، کره شمالی دو موشک راهبردی کروز را از یک زیردریایی پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این زیردریایی موشک ها را از مقابل سواحل شهر سینبو واقع در شرق این کشور شلیک کرد. پیش تر اعلام شده بود این کشور تصمیم گرفته است اقداماتی «مهم و عملی» برای «استفاده تهاجمی» از بازدارنده های جنگی انجام دهد.

تظاهرات امریکایی ها علیه کابینه نتانیاهو

ده ها نفر از فعالان صلح اسرائیلی و اقلیت فلسطینی مقیم امریکا در اعتراض به سفر اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به این کشور، دست به تظاهرات زدند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع امریکایی اعلام کردند اسموتریچ در سفر خود به امریکا با هیچ یک از مسئولان این کشور دیدار نخواهد کرد. اظهارات افراطی اسموتریچ درباره حواره با واکنش های گسترده جهانی همراه بوده است.

خودداری امریکا از تبادل زندانی با ونزوئلا

دو مقام امریکایی تاکید کردند امریکا در مورد تبادل زندانی، آنگونه که در نامه و درخواست ویدیویی یک امریکایی بازداشت شده در ونزوئلا به رئیس جمهور امریکا توضیح داده شده است، مذاکره نمی کند. به گزارش رویترز، یکی از این مقامات امریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: ایوین هرناندز یکی از این زندانیان، احتمالا مجبور شده از بایدن درخواست کند تا وی و هفت زندانی امریکایی دیگر را با الکس ساب، تاجر کلمبیایی الاصل که در میامی محاکمه می شود، معاوضه کنند.

عملیات پدافندی روسیه در بلگورود

فرمانده منطقه بلگورود در روسیه که در نزدیکی مرز اوکراین است، اعلام کرد: دست کم یک نفر در این منطقه واقع در جنوب روسیه پس از آنکه نیروهای روس چهار موشک بر فراز این منطقه و مرکز اداری آن سرنگون کردند، زخمی شد. به گزارش رویترز، در این حمله یک نفر زخمی شده و بابت سقوط باقیمانده این راکت ها، دو ساختمان مسکونی صدمه دیده است. منطقه بلگورود با منطقه خارکیف اوکراین هم مرز است و از آغاز جنگ، بارها مورد حمله قرار گرفته است. اوکراین تقریبا هیچگاه مسئولیت حملات به داخل روسیه و مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین را بر عهده نگرفته است.