آرشیو سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۲۳۲۶۴
جامعه
۱۰

سردار رادان: نوروز امسال باید به طور ویژه سرقت را مهار و کنترل کنیم

فرمانده انتظامی کشور گفت: همه باید هم قسم شویم که ماموریت های ایام پایانی سال و نوروز را طوفانی، منظم و با برنامه و هوشمند اجرایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار احمدرضا رادان در دوازدهمین شور عمومی و دومین همایش سراسری روسای پلیس پیشگیری استان های سراسر کشور اظهارداشت: کلانتری و پاسگاه ها پیشانی انتظامی کشور هستند و همه باید تلاش کنیم که سرمایه اجتماعی را بالا ببریم؛ چرا که کلانتری و پاسگاه ها، نقاط و مراکزی هستند که می توانند ضمن افزایش عزت و اقتدار پلیس، محبت مردم و سرمایه اجتماعی را بالا ببرند.

رادان با بیان اینکه پلیس مقتدری که به موقع عمل می کند، توانمند و باهوش است مورد حمایت و تکریم مردم است، ادامه داد: مردم پلیس هوشمند و مقتدر را دوست دارند و از طرفی کسانی که از قانون تمکین می کنند نیز مورد حمایت پلیس هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ایفای نقش فعالانه برای پیشگیری از سرقت عنوان کرد: بایستی راهکار های اطمینان بخش برای پیشگیری از سرقت توسط پلیس پیشگیری فراجا ارائه و عملیاتی شود و در واقع با ایده هایی، چون ارتقا سطح ایمنی درب، قفل و... می توان به مقوله های پیشگیرانه عمل کرد.

استقرار دقیق گشت های انتظامی به منظور افزایش امنیت

فرمانده انتظامی کشور با تاکید بر لزوم استقرار دقیق گشت های انتظامی در مکان و موقعیت های مناسب به منظور افزایش امنیت گفت: محل استقرار گشت های انتظامی بایستی با هدف خدمت به مردم، احساس امنیت و آرامش باشد و استقرار نمایشی گشت های انتظامی معنا ندارد.

رادان با اشاره به برنامه های متفاوت پلیس در نوروز امسال بیان داشت: نوروز امسال؛ در بحث پیشگیری از سرقت ها به طور ویژه ای باید تمرکز کنیم، به طوری که سرقت را مهار و به کنترل درآوریم.

وی با تاکید بر انجام صحیح، به موقع و هوشمند ماموریت ها گفت: در سه مولفه کسب رضایت خداوند، جلب رضایت مردم و تامین امنیت و آرامش، سهم کلانتری و پاسگاه ها بسیار پررنگ است، بنابراین این مطالبه و انتظار وجود دارد که کلانتری و پاسگاه ها به ایفای نقش واقعی خود در ارائه خدمات انتظامی به مردم بکوشند.