آرشیو سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۲۳۲۶۴
جامعه
۱۰

کشف 80 تن مواد اولیه و 4 میلیون قطعه مواد محترقه در پایتخت

افرادی که در چهارشنبه سوری ایجاد مزاحمت کنند تا پایان تعطیلات در بازداشت می مانند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: وسایل نقلیه ای که در چهارشنبه سوری ایجاد مزاحمت کنند تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می شوند و افراد مزاحم نیز تا پایان تعطیلات در بازداشت می مانند.

به گزارش ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان در نشست خبری که دیروز برگزار شد، با اشاره به تمهیدات پلیس برای چهارشنبه سوری اظهارداشت: امیدواریم که اقدامات پلیس موجب افزایش احساس امنیت شهروندان و به تبع آن ارتقاء رضایتمندی و احساس امنیت در میان مردم شود. ما به دنبال کاهش فاصله وقوع تا کشف جرم هستیم.

محمدیان با اشاره به چهارشنبه سوری افزود: پلیس از مدت ها قبل اقدامات خود برای چهارشنبه سوری را آغاز کرد و در همین راستا نیز 80 تن مواد اولیه ساخت مواد محترقه دست ساز نظیر اکلیل سرنج را در تهران در انبارها شناسایی و صورتجلسه کردیم تا تحت نظر پلیس برای مصارف صنعتی استفاده شود.

وی با بیان اینکه چهار میلیون قطعه انواع موادمحترقه قاچاق و غیرمجاز نیز تاکنون کشف شده است، ادامه داد: همچنین 700 کیلوگرم مواد محترقه پرخطر را کشف کرده و از توزیع آن جلوگیری کردیم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تاکنون 124 نفر به دلیل ارتکاب جرائم مرتبط با چهارشنبه آخر سال دستگیر شده اند، گفت: 17انبار هم پلمب شده است.

به گفته محمدیان ارزش مواد محترقه قاچاق کشف شده، 150 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه نگاه پلیس به شب چهارشنبه سوری نگاهی اجتماعی است، گفت: در روز سه شنبه از ساعت سه بعد ازظهر اقدامات و استقرار پلیس در خیابان ها و محلات تهران آغاز شده و پلیس با اخلالگران آرامش شهروندان برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: وسایل نقلیه ای که در این شب ایجاد مزاحمت کنند تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می شوند. افرادی که برای شهروندان هم ایجاد مزاحمت کنند نیز تا پایان تعطیلات نوروز با هماهنگی قضایی بازداشت می شوند.

محمدیان در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در تامین امنیت نیز گفت: پلیس از ظرفیت مساجد و گروه های مردمی استفاده خواهد کرد.