آرشیو سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۶۴۵۲
صفحه آخر
۲۰

پرسه

رقص شمشیر رونالدو!

حضور رونالدو در لیگ فوتبال عربستان اگرچه با انتقاد فراوانی از سوی فوتبالدوستان همراه شد اما حالا آرام آرام دارد وجوه دیگری از این حضور برای آنها روشن می شود.

این که میلیون ها دلار پای او بریزید تا او را به حضور در عربستان راغب کنید اصل انتقادی بود که فوتبالدوستان به او وارد می کردند، اما ویدئوهای تازه منتشرشده از او در عربستان نشان می دهد فقط گل زدن های رونالدو مدنظر پول پاشی های عربستان نبوده و قرار است او به نوعی فرهنگ این کشور را به جهانیان معرفی کند؛ از عربی حرف زدن فرزندانش گرفته تا حضور او در مراسم آیینی رقص شمشیر که حسابی در فضای مجازی فراگیر شده است.

یک جت ایرانی

جت آموزشی یاسین قرار است چرخه آموزش خلبانی در ایران را تکمیل کند تا علاوه بر بومی سازی صددرصدی آموزش خلبانی، کشورمان میزبان خلبانان دیگر کشورها برای آموزش هم باشد. اما حالا از فروند دوم و نمونه معیار تولید جت آموزشی یاسین رونمایی شده است. تمامی بخش های این هواپیما از آیرودینامیک تا سازه و سیستم های مختلف آن طراحی شده توسط متخصصان داخل کشور بوده و قرار است با استفاده از این هواپیما چرخه آموزش خلبانی در کشورمان تکمیل شود. جتی که همین هفته از آن رونمایی شد در واقع نمونه ای معیار برای قرار گرفتن در خط تولید خواهد بود و از این پس فروندهای بعدی یاسین بر مبنای فروند نمونه معیار تولید خواهد شد.