آرشیو چهار‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۲۳۲۶۵
اخبار کشور
۳

اصفهان، آماده اسکان 100 هزار گردشگر نوروزی در شبانه روز است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ظرفیت اقامت گردشگران نوروزی تا صدهزار نفر در شبانه روز پیش بینی شده است.

اصفهان- خبرنگار کیهان: علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: برای نوروز 1402 اسکان صدهزار گردشگر در هر شبانه روز در اقامتگاه های رسمی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه های سنتی و خانه های بومگردی و اماکن دیگر از جمله اقامتگاه های گردشگری، مدارس و اقامتگاه های موقت مانند ورزشگاه ها پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از افزایش ظرفیت مدارس برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود: تعداد کلاس های درس در نظر گرفته شده از پنج هزار باب در نوروز 1401 به هفت هزار کلاس در نوروز 1402 افزایش می یابد.

اماکن تاریخی اصفهان میزبان گردشگران نوروزی

حمام های تاریخی اصفهان در تعطیلات سال نو میزبان گردشگران نوروزی است. رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: 4 نقطه موزه عصارخانه شاهی، موزه گرمابه شاهزاده ها، موزه گرمابه علی قلی آغا و موزه گرمابه دردشت آماده پذیرایی گردشگران نوروزی است و برنامه های جنبی شامل تئاتر محیطی، نقالی و ویژه برنامه نقاشی برای کودکان نیز در این مکان ها برگزار می شود.

علی عطریان با بیان اینکه یک پرده نقالی با حضور مبارک و سیاه بازی در هر یک از موزه گرمابه های دردشت، علیقلی آغا و شاهزاده ها و همچنین در موزه عصارخانه شاهی اجرا می شود، افزود: این نقالی که از داستان های قدیمی ایرانی مایه می گیرد، شیوه ای از تئاتر خنده آور و کمدی ایرانی است.