آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۵۴۴۸
صفحه آخر
۱۲
مجله روز

چامه

بیست و هشتمین شماره مجله ادبی «چامه»، ویژه زندگی و آثار موسی بیدج، با شعرها و داستان هایی از شاعر و نویسندگان امروز ایران منتشر شد.

در خبر انتشار این مجله آمده است: «صادق رحمانی در سرآغاز مجله ادبی «چامه» درباره ویژه نامه موسی بیدج گفته است: «ترجمه شعر، وضعیت ادبیات فارسی در حوزه ترجمه و ماهیت تعامل فرهنگی حاصل از ترجمه کتاب ادبی، سه مقوله ای است که همواره در موضوع بررسی ترجمه، محل بحث بوده است. اگر بتوان در طول این چهل سال تلاش موسی بیدج را در چند خط خلاصه کرد، این است که او یک تنه ایده ای را دنبال کرد که نیاز به تشکیلات فرهنگی منسجمی داشت تا بتوان فرهنگ و ادبیات فارسی را به جهان عرب شناساند». همچنین گفت وگو با موسی بیدج به همراه هشت داستان و شعرهای دوزبانه فارسی و عربی در بخش ویژه نامه منتشر شده است. علاوه بر آن شاعران، مترجمان و منتقدانی چون: غلامرضا امامی، محمدعلی شمس الدین، صادق دارابی، احلام غانم، ایمان طرفه، حسن الوزانی، مژده پاک سرشت، علوان سلمان، حسن صراف، ایرج ضیایی، عبدالحمید ضیایی، فرزدق اسدی، صادق رحمانی، شکوفه صمدی، ضیاءالدین خالقی، محمدالامین الکرخی، بهادر باقری، رحمت حقی پور و اسکندر صالحی درباره شخصیت ادبی و آثار موسی بیدج قلم زده اند».

این شماره با سردبیری صادق رحمانی در 174 صفحه منتشر شده است و می توانید این مجله را از فروشگاه های اینترنتی فیدیبو، طاقچه و جار تهیه کنید.