آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۲۳۲۶۵
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

یادی از شهید مدافع حرم رسول پورمراد

آرزوی شهادت در رکاب امام زمان (عج)

شهید مدافع حرم رسول پورمراد، 26 اسفند سال 1367 در تاکستان متولد شد. وی اولین شهید مدافع در استان قزوین است. این شهید در رشته مهندسی الکترونیک فارغ التحصیل شده بود. توصیه همیشگی این شهید این بود که قدردان شهدا باشیم و به خانواده آنها احترام بگذاریم.

پورمراد، مهندس هوافضای سپاه پاسداران تهران بود که به عنوان مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت. وی بیستم مهر سال 1394 در قنیطره سوریه و در درگیری با گروهک داعش بر اثر انفجار خمپاره و جراحات وارده شهید شد.

در وصیت نامه شهید مدافع حرم رسول پورمراد آمده است: «خدایا! می دانم که شهادت گنج ارزشمندی است و نعمت والایی که مخصوص بندگان مخلص و عاشق توست... می دانم که شهادت هنر مردان خداست و ورود در حرم امن الهی است. می دانم که من لیاقت داشتن این نعمت را ندارم، اما خدایا (خود) گفتی بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را، می دانم که از مولا و سرور باید چیزهای بزرگ خواست. رهبرم امام خامنه ای فرمود: «اگر می خواهید خدمت تان اجر داشته باشد برای خدا کار کنید و جهاد با نفس داشته باشید و از خدا طلب شهادت داشته باشید» و به قول شهید آوینی: «کسی که شهید نشود باید برود و بمیرد!» پس خدایا! به شهدای عزیزت قسم و به حسین سیدالشهداء قسم، مرگ مرا هم شهادت در پای رکاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بده، مرا از این نعمت بهره مند ساز و مرا عزیز گردان.»