آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۲۳۲۶۵
اخبار کشور
۱۱

رئیس مجلس: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد و تصمیمات هیئت عالی نظارت هم این گونه است که نباید مصوبات مجلس مغایرتی با سیاست های کلان داشته باشد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در صحن علنی مجلس در پاسخ تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر دخالت مجمع تشخیص در مصوبات بودجه، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد و تصمیمات هیئت عالی نظارت هم بر اساس بند 2 اصل 110 است که نباید مصوبات مجلس شورای اسلامی مغایرتی با سیاست های کلان داشته باشد و آن هم از طریق شورای نگهبان ارسال می شود، یعنی ارتباطی با مجمع ندارد و حتما شورا باید به مجلس ارائه دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ممکن است در روش اشکالاتی باشد که بنده به این موضوعات معترض می شوم، اما به هر حال هیئت عالی نظارت می تواند در موضوع مغایرت با سیاست های کلی ورود کند و آن را از طریق شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و باید این رویه دنبال شود.

دیروز همچنین در صحن علنی گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد عملکرد دستگاه های اجرایی درخصوص مصوبات حجاب و عفاف مورد بررسی قرار گرفت.

کمیسیون فرهنگی مجلس در گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی درخصوص عفاف و حجاب پیشنهاد داد برای اثربخش شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی متناسب با تحولات اجتماعی، قوه قضائیه لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه کند.

همچنین سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در جلسه علنی دیروز شورای اسلامی گزارش نظارتی این کمیسیون در مورد شفافیت تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط شبکه بانکی را قرائت کرد.

گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس حاکی از وقوع تخلفات گسترده در زمینه پرداخت تسهیلات کلان ده ها برابر بیشتر از سقف مجاز تعیین شده، تخصیص غیربهینه و ناعادلانه این تسهیلات است.