آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۶۴۵۳
ورزش
۴

قلعه نویی: دنبال تعامل هستم

امیر قلعه نویی سرمربی جدید تیم ملی ایران شده ولی همچنان روی نیمکت گل گهر سیرجان می نشیند. او تصمیم گرفت در بازی جام حذفی برابر فولاد، تیمش را همراهی کند و بعد از آن خداحافظی کند. قلعه نویی دوست داشت تا پایان فصل همراه گل گهر کارش را ادامه دهد ولی از آنجا که مسئولیت کار در تیم ملی سنگین است، نزدیکانش او را منصرف کردند.

قلعه نویی هنوز برنامه های خود را به صورت جدی برای کار در تیم ملی آغاز نکرده ولی روی یک چیز تاکید دارد: «دنبال تعامل هستم.» سرمربی جدید ایران قصد دارد با باشگاه ها و سرمربیان تعامل خوبی برای جذب بازیکنان کند. او در تمام فیفادی ها از فدراسیون فوتبال بازی و اردو خواسته و امیدوار است برنامه های تیم ملی محقق شود. قلعه نویی تاکید کرده در این راه می خواهد تعامل خوبی با مربیان و باشگاه ها داشته باشد و در فضایی آرام کارش را جلو ببرد. یکی از سیاست های امیر استفاده از مربیان پرسپولیسی در کادرش است. به همین روی قصد دارد یکی از چهره های نامی این باشگاه را به تیم ملی ببرد تا بتواند حمایت قرمزها را هم داشته باشد. فعلا بحث درباره کریم باقری یا سیدجلال است و احتمال حضور یکی از آنها در تیم ملی هست چراکه وضعیت یحیی گل محمدی برای فصل بعد مشخص نیست و شاید از جمع پرسپولیسی ها برود.

مکث
آغاز به کار رسمی تیم ملی با قلعه نویی

تیم ملی فوتبال ایران از بیست و هشتم اسفند تمرینات خود را با سرمربی جدیدش آغاز می کند. براساس توافق صورت گرفته بین فدراسیون فوتبال و باشگاه گل گهر، امیر قلعه نویی روز 26اسفندماه برای آخرین بار روی نیمکت تیم سیرجانی خواهد نشست و بعد از آن به تیم ملی ملحق می شود. نخستین تمرین هم روز 28اسفندماه خواهد بود. دیدار تدارکاتی با روسیه در سوم فروردین نخستین حضور قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی بعد از 15سال خواهد بود.