آرشیو پنج‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۱۰۵۵۱
سیاسی
۲

سیاوش وکیلی، کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: امیدواری نسبت به جبران عقب ماندگی بورس در سال 1402

سیاوش وکیلی، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به اینکه بازارسهام درسال 1402 از رقبای خود سبقت خواهد گرفت، به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: تمامی مولفه های اقتصادی به ویژه کاهش نرخ دلار در روزهای پایانی سال گواه بر ارزندگی بازار سهام خواهد بود. به باور بسیاری از کارشناسان و با توجه به تغییر پارامترهای اقتصادی در بیش تر بخش ها و واکنش سایر بازارهای مالی، می توان از تجارت گذشته بهره گرفت و بافاصله زمانی معقول بر تحرک بازار سرمایه و جبران عقب ماندگی امیدوار شد. او همچنین ادامه داد که به نظر می رسد در سال 1402 عقب ماندگی بورس نسبت به سایر بازارهای مالی جبران و برطرف شود. وی بابیان حفظ حجم معاملات طی روزهای اخیر افزود: پیش بینی می شود که سال 1402 برای بازار سهام، مثبت باشد. اگر طی ده روز اخیر کاهش شاخص را مشاهده کردیم اما پایداری مولفه های حجم وجود داشت. وجود مولفه های حجم گواه از حفظ حجم معاملات بود.

وکیلی اخبار سیاسی و خودرو را عامل مهم در تغییرات بازار سرمایه برشمرد و تصریح کرد: دو عامل مهم اعم از اخبار سیاسی و ثبت نام خودرو طی سال 1401 موجب شد تا برخی از سهامداران نسبت به خروج سرمایه خود از بازار سرمایه مطمئن شوند و به بازارهای دیگر روی بیاورند.

کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان اینکه رفع ابهامات موجب بازگشت سهامداران به بازار سرمایه شده است، همچنین خاطرنشان کرد: با نهایی شدن ابهامات سیاسی و شفافیت موضوع ثبت نام خودرو خروج سهامداران منتفی شد و بسیاری از افرادی که خروج پول داشتند، باری دیگر به بازار سرمایه بازخواهند گشت. او در پایان این گفت وگو با تاکید بر اینکه به نظر می رسد سال 1402، سال ارزنده ای برای بازار سهام باشد، متذکر شد: مطابق ادوار گذشته پیش بینی شخصی بنده این است که در ایام تعطیلات عید و پس ازآن بازار سرمایه از روند مناسب و رو به رشد برخوردار خواهد بود.