آرشیو پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۸۱۵۱
اجتماعی
۶
خبر

تمهیدات ویژه حمل و نقل عمومی برای پنجشنبه و جمعه آخر سال

امروز، پنجشنبه آخر سال برای بسیاری از کسانی که عزیزی را از دست داده اند، پنجشنبه متفاوتی است. پنجشنبه های آخر سال ترافیک سمت بهشت زهرا حکایت از رفت و آمد کسانی دارد که عزیزی را از دست داده اند؛ با گلدان های گل و گلاب و حتی گاهی سفره های هفت سین راهی بهشت زهرا می شوند تا این روز را ساعتی کنار عزیزانشان باشند. هر سال شهرداری تمهیدات ویژه ای را برای رفت و آمد تهرانی ها به بهشت زهرا تدارک می بیند. از جمله رفت و آمد، جای پارک و کنترل ترافیک و...آرامستان بهشت زهرا(س) تهران مدفن 34 هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام دفاع مقدس، انقلاب و مدافعان حرم است.

نشست مشترک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و رئیس پلیس راهور تهران نیز روز گذشته برگزار و آخرین تمهیدات برای ترافیک روان در روز پنجشنبه و جمعه پایانی سال در مبادی منتهی به این آرمستان تشریح شد. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در این باره گفت: نکته اول اینکه از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه 25 اسفند، درها برای زیارت اهل قبور باز خواهد بود و شهروندان این موضوع را برای مدیریت حضور مدنظر قرار دهند.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران امروز و فردا از ساعت 5:30 صبح نسبت به ارائه خدمات حمل و نقلی از میدان خراسان، شهرک شهید محلاتی، شهرک ولیعصر(عج)، پایانه خاوران، میدان راه آهن، پایانه آزادی و میدان شهرری به محل بهشت زهرا(س)، اقدام می کند. در پایان این مراسم شرکت کنندگان به مبادی اولیه بازگردانده خواهند شد.

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای رفاه حال شهروندان و کاهش ترافیک، تمهیداتی اندیشیده و به صورت ویژه در خط یک مترو خدمت رسانی دارد. در روزهای عادی نیمی از قطارهای خط یک متروی تهران فقط تا ایستگاه شهرری اعزام می شوند و از این ایستگاه مجدد به سمت ایستگاه تجریش بازمی گردند اما در روز پنجشنبه و جمعه آخر سال (25 و 26 اسفند 1401) همه قطارهای این خط تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی(ره) و کهریزک تردد خواهند کرد که این موضوع سبب افزایش 2 برابری ظرفیت جابه جایی مسافر در ایستگاه منتهی به بهشت زهرا(س) خواهد شد. مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همچنین به کاهش سرفاصله حرکت قطارها در روز پنجشنبه تاکید کرد.