آرشیو پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۸۱۵۱
جهان
۴

ممنوعیت دیدار کابینه نتانیاهو با مقامات امریکا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از زمان انتصاب خود هنوز به امریکا دعوت نشده است، به تمامی اعضای کابینه خود دستور داد از دیدار با مقامات امریکایی خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه 12 رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به وزیران خود گفت تا زمانی که کاخ سفید از وی برای سفر رسمی به واشنگتن و دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور دعوت نکرده با هیچ یک از مقامات این کشور دیدار نکنند. این شبکه بدون ارائه جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام کرد، نتانیاهو از این مساله نگران است که واشنگتن از وی برای سفر به امریکا دعوت نکند چرا که تقریبا سه ماه از حکومتش سپری شده و هنوز حرف و حدیثی از این موضوع نیست.

نتانیاهو به وزیران خود گفته است، حتی اگر در امریکا هم بودند با مقامات این کشور دیدار نکنند. این در حالی است که چند روز پیش در پی تشدید تنش در کرانه باختری، لوید آستین، وزیر دفاع امریکا خواهان کاهش تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی شده بود.خبرها از تل آویو همچنین حاکی است، گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: «اسرائیل برهه امنیتی بسیار سختی را پشت سر می گذارد و این دوره خطرناک ترین دوره از زمان جنگ ششم اکتبر 1973 تاکنون است.» وی با اشاره به نافرمانی نظامی در بخش های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی گفت که به عقیده وی جدایی ارتش از مردم اقدام درستی نیست و وی چنین چیزی را توصیه نمی کند.اقدامات جنجالی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و در راس آنها طرح اصلاحات قضایی از چند هفته قبل ساکنان سرزمین های اشغالی را به خیابان ها کشانده و تظاهرات روزانه علیه این طرح برگزار می شود.