آرشیو پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۸۱۵۱
جهان
۴

اخبار

ترامپ: امریکا به «تغییر رژیم» نیاز دارد

دونالد ترامپ خواهان تغییر رژیم در امریکا شده است. بنا بر اطلاعاتی که تاکر کارلسون، مجری فاکس نیوز در اکانت توئیتری خود ارائه داده است، وی پرسشنامه ای به نامزدهای جمهوری خواه و نامزدهای احتمالی امریکایی برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 درباره جنگ در اوکراین داده است که بر اساس اطلاعاتی که او فاش کرده، دونالد ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن باید از «تغییر رژیم» در روسیه حمایت کند، گفته است: «خیر ما باید از تغییر رژیم در ایالات متحده حمایت کنیم، این خیلی مهم تر است. دولت بایدن کسی است که ما را وارد این آشفتگی کرد.»

بمب افکن بی 52 امریکا در آسمان عربستان

بمب افکن استراتژیک امریکایی بی 52 روز گذشته در قالب عملیاتی مشترک بین نیروهای هوایی دو کشور از آسمان عربستان عبور کرد. به گزارش روزنامه رای الیوم، در بیانیه وزارت دفاع عربستان در حساب توئیتری آن، هیچ توضیحی درباره ماهیت این عملیات مشترک و اینکه رزمایش بوده یا غیره داده نشده است.

حماس: تجاوزهای تل آویو بی پاسخ نمی ماند

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به دشمن صهیونیستی هشدار داد، تجاوزهای این رژیم با پاسخ قاطع ملت و مقاومت فلسطین مواجه خواهد شد. صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت وگو با پایگاه اینترنتی حماس تصریح کرد: «مقاومت در کرانه باختری روزبه روز گسترده تر می شود و شعله مقاومت در این منطقه هرگز خاموش نمی شود.» وی با بیان اینکه سیف القدس (شمشیر قدس) هنوز در غلاف نرفته است، افزود: «هر روز شاهد شمشیر و بلکه شمشیرهایی در کرانه باختری هستیم، تمامی قهرمانان و شهدای ما در کرانه باختری شمشیرهای قدس هستند».

قلیچداراوغلو: سوری ها را به کشورشان برمی گردانم

نامزد ائتلاف اپوزیسیون ملت ترکیه اعلام کرد که اگر او در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و به قدرت برسد، هیچ کس نخواهد توانست از طریق سوریه وارد ترکیه شود. به گزارش روسیا الیوم، کمال قلیچداراوغلو، در سخنانی در مرزهای ترکیه و سوریه گفت: «ما به دو دلیل به اینجا به مرزهای ترکیه و سوریه آمده ایم؛ برادران سوری را که در ترکیه حضور دارند از طریق همین مرزها که پشت سر من مشاهده می کنید حداکثر طی دو سال به کشورشان باز خواهیم گرداند.»