آرشیو پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۸۱۵۱
جهان
۴

دورنما

الاخبار : لبنان

برخلاف آنچه که برخی رسانه های غربی تحلیل کرده اند، توافق ایران و عربستان هیچ ضربه ای به یمنی ها وارد نمی کند. زیرا از مدت ها پیش از توافق ریاض و تهران، محمد بن سلمان نشان داده بود، دیگر تمایلی به ادامه جنگ در یمن ندارد و از همین رو نیز وارد مذاکراتی با دولت یمن شده بود تا بتواند هرچه زودتر به این جنگ خاتمه دهد.

لو پی نیو : فرانسه

با وجود اختلاف نظرهای فراوانی که بین نخست وزیر مجارستان و رئیس جمهور فرانسه درباره جنگ اوکراین وجود دارد، امانوئل مکرون عصر دوشنبه در الیزه میزبان ویکتور اوربان بود. آنچه باعث شده است، این دو سر یک میز بنشینند، نیاز آنها به انرژی است. هر دو رهبر اعتقاد دارند در فضای کنونی باید برای تامین نیاز کشورهایشان روی به انرژی هسته ای آورند.

لا ناسیون : آرژانتین

موج گرما بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین را درنوردیده است، به‏طوری که بسیاری از مشاغل مجبور به تعطیلی شده اند. به طور معمول در این فصل دمای هوا در این شهر به 37 درجه می رسید اما اکنون از 42 درجه نیز عبور کرده است. مشکل زمانی تشدید می شود که این کشور از کمبود انرژی برق رنج می برد و مردم قادر به استفاده از دستگاه های خنک کننده نیستند.

واشنگتن پست : امریکا

اقلیت روهینگیا که چند سال قبل از وحشت حملات نژادپرستانه میانمار را ترک کردند و به بنگلادش گریختند، با وحشت جدیدی در این کشور روبه رو شده اند که برآمده از اختلافات داخلی خود آنها است. برخی از آنها که دائما نگران آن هستند که هر لحظه توسط دیگر پناهجویان مورد حمله قرار گیرند، می گویند، شاید مردن به دست نظامیان بهتر از مردن توسط مردم خودمان باشد.