آرشیو پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۵۶۹۴
ورزش
۲۲

اخبار خارجی

ناگلزمان سبک فن خال را تغییر می دهد

دنیای اقتصاد : یولیان ناگلزمان قصد دارد با سیستم سه دفاعه، دوران جدیدی را در بایرن مونیخ رقم بزند. برخلاف تمام مربیان پیشین بایرنی ها از زمان لوئیس فن خال که همگی متعهد به استفاده از سیستم 1-3-2-4 بودند، این سرمربی جوان 35 ساله قصد دارد یک «انقلاب تاکتیکی» را در مونیخ آغاز کند و برای تثبیت و حفظ آن در بلندمدت برنامه ریزی کرده است. فن خال در سال 2009 پس از دوران ناامیدکننده یورگن کلینزمن در بایرن مونیخ و حضور یوپ هاینکس به عنوان مربی موقت پس از برکناری کلینزمن، هدایت این باشگاه را بر عهده گرفت. او تا سال 2011 در مونیخ حضور داشت و موفق شد فلسفه و سبک جدیدی در بایرن پایه گذاری کند که همه مربیان پس از او از جمله هاینکس، پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی به آن پایبند بودند.

دعوت زلاتان به تیم ملی در 41 سالگی

دنیای اقتصاد : زلاتان ابراهیموویچ که پس از سپری کردن یک مصدومیت طولانی مدت به میادین برگشته، به زودی در بازی های ملی ماه مارس 2023 را به دست خواهد آورد. مهاجم 41 ساله باشگاه میلان به تیم ملی سوئد دعوت شده تا برای بازی مقابل بلژیک و جمهوری آذربایجان در مقدماتی یورو 2024 به میدان برود. یان اندرسون، سرمربی سوئد درباره دعوت از ابراهیموویچ گفت: «از زلاتان در طول این دو مسابقه استفاده خواهیم کرد. او وضعیت خوبی دارد و می تواند به تیم ملی کمک کند چون در غیر این صورت اصلا دعوتش نمی کردم.»

مراکش جایگزین اوکراین شد

دنیای اقتصاد : با اعلام وزیر ورزش مراکش، این کشور به اسپانیا و پرتغال برای پروژه میزبانی جام جهانی 2030 پیوست. به این ترتیب مراکش می تواند نخستین کشور در شمال آفریقا باشد که میزبان جام جهانی می شود. جنگ روسیه و اوکراین و اتهامات کلاهبرداری توسط آندری پاولکو، رئیس فدراسیون فوتبال اوکراین، باعث شده است تا سران فدراسیون های فوتبال اسپانیا و پرتغال به فکر جایگزینی برای این کشور باشند و به همین خاطر مراکش جانشین اوکراین شد.