آرشیو پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۲۳۲۶۶
ورزشی
۹
یادی از شهید نبی دریس

اخلاق ناب

شهید نبی دریس روز 26 شهریورماه سال 1371 در روستای سویسه شهرستان کارون خوزستان دیده به جهان گشود، دو برادر به نام های عبدالرضا و حسن و شش خواهر دارد که به عنوان پنجمین فرزند و دومین پسر میهمان جمع خانواده روستایی خود شد.

تحصیلات دبستان و راهنمایی را در مدارس روستای سویسه پشت سر نهاد و دوره دبیرستان را نیز در رشته ریاضی فیزیک در یکی از دبیرستان های شهر کوت عبدالله واقع در منطقه استیشن گذراند، پس از آن به دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه رفت که در رشته مهندسی نفت فارغ التحصیل شد و مدرک کارشناسی را در این رشته دریافت کرد.

سال 1395 با یکی از دختر عموهای خود پیوند زناشویی بست و یک سال بعد خداوند پسری به نام الیاس به آنها عطا کرد.

پس از پایان دانشگاه در سال 1397 به سربازی اعزام شد و بعد از دوره آموزشی برای گذراندن مابقی خدمت به سپاه ولی عصر(عج) خوزستان رفت.

شهید نبی دریس به همراه تعداد زیادی از سربازان سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی در رژه نیروهای مسلح روز شنبه 31 شهریور ماه سال 1397 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس حضور یافت که هدف تیر کین تروریست ها قرار گرفت و در کنار 22 نفر دیگر به شهادت رسید که پیکر پاکش پس از تشییع در اهواز، در روستای سویسه آرام گرفت.

عیسی دریس عموی شهید نبی دریس می گوید: «نبی رفت و میهمان خدا شد ولی ما بازماندگان او که در این دنیا مانده ایم اخلاق هیچ کداممان به اخلاق او نمی رسد. از هر لحاظ که بگویم اخلاقش خوب و پسندیده بود و هر چه خوبی در دنیا است در او جمع بود.»