آرشیو پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۶۴۵۴
اقتصاد
۴

میز خبر

دلایل حذف برخی از متقاضیان خودروهای وارداتی

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از نوبت دهی به متقاضیان خودروهای وارداتی، برخی متوجه حذف خود از سامانه شدند.

وی در تشریح مهم ترین دلایل حذف این افراد، تکمیل نشدن فرآیند وکالتی کردن حساب، تکمیل نشدن فرآیند ثبت نام، دارانبودن یکی از شرایط عمومی (مانند داشتن پلاک فعال و...) و نبود موجودی کافی در حساب وکالتی عنوان کرد. قالیباف خاطرنشان کرد: در حال حاضر گزینه انصراف فعال است و بانک ها باید بلافاصله نسبت به رفع انسداد وجه افرادی که انصراف می دهند، اقدام کنند.

عملیاتی شدن قطار سریع السیر مشهد- تهران

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح 500دستگاه انواع ناوگان گفت: در آستانه سال جدید از همه اتفاقات خوب و بد امسال درس بگیریم تا در سال 1402 اوضاع متفاوت تری برای خدمت به مردم پیش رو داشته باشیم. وی افزود: هم اکنون در نقطه اوج تقاضا بوده و حتی در بنادر نیز شاهد تقاضای قابل توجه هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی صحیح، شرمنده مردم نشویم به طوری که قصد داریم سال متفاوتی را برای سال آینده رقم بزنیم. بذرپاش با تاکید بر این که سال بعد را باید سال رکوردها بگذاریم ، اظهار کرد: سال 1402 قطعا سال پیشرفت در حوزه های مختلف در صنایع حمل و نقل است و حتی مجوزهای لازم را به بخش خصوصی دادیم تا لکوموتیو مورد نیاز کشور را تامین کنند.وی در پایان اظهار کرد: قطار سریع السیر مشهد - تهران و تهران - مشهد عملیاتی خواهد شد.