آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۸۱۵۲
اجتماعی
۱۴

اخبار استانی

وزیر کشور: تمهیدات لازم برای سفرهای نوروزی اندیشیده شده است

وزیر کشور گفت: با توجه به پیش بینی حضور 10 میلیون زائر نوروزی در مشهد، شورای ملی زیارت تمهیدات لازم را در این خصوص انجام داده است.

احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از وضعیت آمادگی شهر مشهد برای پذیرش زائران رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع زیارت به مشهد مقدس از محورهای مورد توجه در شورای عالی زیارت است و به همین دلیل در زمینه حمل و نقل عمومی پیش بینی هایی از جمله افزایش اتوبوس، خطوط پروازی و همچنین قطارهای مسافربری به سمت مشهد صورت گرفته است.وزیر کشور بیان کرد: تمهیداتی نیز در ستاد اسکان زائران اندیشیده شده است تا مشکلی برای اسکان زائران در مدارس، ورزشگاه ها و نیز مجاورانی که منزل خود را در اختیار زائران قرار می دهند، پیش نیاید و زمینه ارائه خدمات اقامتی به بیش از 700 هزار نفرشب در ایام تعطیلات نوروز در مشهد فراهم شده است.

وزش باد شدید و رگبارهای پراکنده طی روزهای آینده در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان این استان طی سه روز آینده را صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی کرد.

با بررسی نقشه های هواشناسی، تصاویر ماهواره ای و خروجی الگوهای پیش یابی عددی، آسمان استان تهران طی سه روز آینده صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود. از یکشنبه شب با فعالیت سامانه بارشی افزایش ابرناکی و ابتدا در ارتفاعات و سپس از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه شنبه در سطح استان گاهی رگبار و رعد و برق و تندبادهای لحظه ای پیش بینی می شود.رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا نیز گفت: یکشنبه (28 اسفندماه) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس شمالی و همچنین شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش رخ می دهد. دوشنبه (29 اسفندماه) گستره بارش در شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان است.وی خاطرنشان کرد: همچنین در خراسان جنوبی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد.